Allen,
volgend probleem
Vriendin heeft verkeerd getankt met A-klasse CDI
Benzine ipv diesel..... :-(
Ze heeft nog een eindje kunnen rijden maar is uiteraard stil gevallen.
( na een 3 - tal km , tank was volledig leeg )
Alles gespoelt en nieuwe filter geplaatst , reed daarna terug perfect op diesel uiteraard.
Na een week begint het EDC lampje te branden en gaat de wagen in noodloop.
Wagen in bosch center laten uitlezen, waren een paar foutcodes in maar deze foutcode krijgen ze niet weg : fout met de stopklep op de pomp of zo ?
Klep vandaag vervangen maar fout komt steeds terug op en niet uit noodloop te krijgen ?
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Iemand ook een idee wat ons ook nog allemaal te wachten staat ivm verkeerde brandstof ? ( avond zelf alles leeg gemaakt ! )
bedankt op voorhand !
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
-tientallen malen al tegen gekomen gewoon leeg maken en terug diesel verder rijden zonder in toekomst probleren gehad te hebben -zou toeval zijn?????
-best met star (dealer) laten uitlezen is zo moeilijk te zeggen ( daar deze dieper in de foutcode's kunnen verder gaan hetgeen met univele uitlezers niet mogelijk is ) suc6
is reeds bij dealer geweest, zelfde uitleg , maar geen oplossing ?
Weten nu natuurlijk ook niet hoe het verder moet...
Kan toch moeilijk verstuivers ( zouden in orde moeten zijn hebben ze gecontroleerd ) , pomp ( ook ok volgens gar voldoende druk )
en de rest van het inspuitsysteem gaan vervangen ?
groeten,
Johan
15 jaar
WEET U DE foutcode nummer daar ik misschien daarmee verder kan opzoeken -- als ik goed begrijp kan u de fout wissen maar komt er gewoon direcht terug in --vraagje -is dit bij vertrek onmiddelijk of ook als wagen stilstaat en gas geeft en de raildruk was dit goed
ps-- er zijn toch geen draden door of beschadigt van het stopventiel
Aan de ingang van de hogedrukpomp ( juist na de stopklep ) zit in de hoge drukpomp een veertje met een klepje en als dit vastzit geeft de star foutcode "stopklep" . Als ge de stopklep vervangt en niets doet aan de pomp doet heb je dus geen resultaat . Ik denk dat je een nieuwe HD pomp moet kopen of een revisie van je pomp zult moeten uitvoeren . Opm : deze foutcode kan NIET gewist worden met een motertemperatuur onder de 80 gr .
suc6
Eerst en vooral al bedankt voor de snelle reacties die er zijn op dit probleem ! ! !
-foutcode proberen te resetten met motor op bedrijfstemperatuur ( zelfs mee rond gereden met de computer in ! )
-verstuivers ( retour ) getest , 1 van de verstuivers geeft 2 a 3 maal meer retour dan de andere dus waarschijnlijk ook iets mis mee
verstuiver gaan we zowiezo moeten vervangen denk ik
-foutcode is 1622 : kan deze foutcode ook veroorzaakt worden door de verstuiver ?
raar is ook dat de motor 'stottert' wanneer hij koud is , eens warm is het beter ( kan natuurlijk ook met de noodloop te maken hebben )
verklaring hiervoor ?
bedankt op voorhand !
15 jaar
deze verstuiver moet u al zeker vervangen (lek is te groot) foutcode 1622 is afschalt ventiel (stopklep) hier bij geven ze ook nog de melding als verstuiver(s) slecht is schakeld cdi-doos noodloop in- als ook draadbreuk stopklep geven ze melding van --eerst verstuiver vervangen en foutcode wissen en terug proberen waarschijnlijk zal stotteren ook weg zijn
ps-- verstuiver met zelfde nummer monteren en niet onderling van cylinders verwisselen anders kan u problemen krijgen
ook-- rekbout en kopere afdichting vernieuwen en vastzetten met 0,7 nm en 90° +90° graden
groetjes
willy9
er is ons ook al door verschillende onafhankelijke bronnen verteld dat we best de 4 verstuivers vernieuwen, HDpomp ea
alles nog eens door spoelen dit ivm ijzerpartikels die nu in het inspuitsysteem zouden zitten door het droogdraaien van de verschillende
componenten
in hoever moet er hier rekening gehouden worden ? is dit echt zo dramatisch ? wagen heeft nog een week na de eerste cleaning
perfect gereden ?
graag jouw mening
mvg,
Johan
15 jaar
als hij stil gevallen is en u hebt na leeg maken tank en spoelen nog een week gereden zonder problemen ( mercedes geeft aan alles te vervangen kosten plaatje +/- 7500) als de verzekering betaald werden pomp verstuivers enz vervangen op aanvraag klant -- verder-- bij zelf in staan voor de kosten hebben wij tientallen malen of meer bij zowel type A-C-E-S-CLASSE dit verkeer tanken al opgelost door tank leeg te zuigen -filter vervangen en en diesel additief product (van kent-marly of-forte) bij gedaan en vol getankt met diesel en verder rijden zonder minste problemen - wij hebben de eerste keren pomp enctr na gezien op ijzer partikels die aanwezing zouden zijn (niets gevonden) als dat moest zijn zou de hoge druk pomp vast lopen en de ketting breken en zou u zeker geen week verder kunnen rijden --dat de verstuivers een te veel retour hebben komt wel meer voor zowel bij de type A-C-E-als S classe en vito -enz en dan starten ze niet meer of gaan in noodloop en enz--
ps --Als de HDpomp druk goed is en de verstuivers retour is goed en electronisch verhouding op star gezien ook waarom zou u dan dit vervangen
vier ruil-verstuivers 325 x4 plus ruil- HD pomp geloof +/-625 exl plus uren
groetjes
verstuiver is vervangen , lampje van de inspuiting blijft uit en auto is uit noodloop en rijdt perfect
volgend probleem is dat wanneer de wagen op bedrijfstemperatuur is ,deze niet meer wil starten
iemand een idee ?????
15 jaar
EPC Probleemverstuiver is vervangen , lampje van de inspuiting blijft uit en auto is uit noodloop en rijdt perfect
volgend probleem is dat wanneer de wagen op bedrijfstemperatuur is ,deze niet meer wil starten
iemand een idee ?????
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar