Ben in het bezit van een MB C220 D Combi uit 1997. (geen CDI)
2 jaar geleden is de brandstofpomp vervangen omdat ik steeds een EPC storing kreeg. Na 2 jaar (50.000 km) begint de ellende weer!!!
Maar nu begon de motor op hol te slaan en het EPC lampje brandt weer. Naar het uitzetten en herstarten van de auto blijft het lampje branden (geen reset) Na uren wachten start de auto weer en loopt normaal. De pomp die destijds vervangen is is van het merk Lucas en heeft gemodificeerde opnemers.(er bleken problemen met de oude pompen te zijn).
2 jaar geleden kon ik na de motor uit te zetten weer verder rijden. Nu kan dat dus niet meer. Het EPC lampje gaat direct branden en de motor slaat direct weer af.
Is er iemand die ervaring heeft met dit soort storingen, want als het weer de pomp is wordt ik weer heel veel euro's armer.
En kan dit al na 50.000 km???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Henk,
het EPC lampje is dat oranje lampje he ?
ik had het zelfde probleem, nadat de brandstofpomp vervangen was
zou volgens de MB garage het probleem verholpen zijn...
NIET dus !!
Na een keer of 7 terug te zijn geweest heb ik de moed opgegeven en mijn probleem aan iemand anders voorgelegd, een hobbie monteur om het zo maar even te noemen, die niet uitgaat van wat de computer zegt ( defecte brandstof pomp )
Het bleek namelijk dat na het uitlezen van de computer en na het resetten van deze meermaals de zelfde melding kwam.
wat bleek, de regelunit tussen gaspedaal en de brandstofpomp
bleek slecht te zijn, waardoor deze problemen ontstonden.
ik weet niet precies hoe dit ding heet, maar de Mercedes onderdeelnummer(s) die er op staan zijn :
Bosch VAE 0 205 001 008
op de achterkant staat naast een mercedesster 009 542 88 17
het is een soort van "pot-meter" een regelbare weerstand dus...
maar er zal ongetwijfeld meer achter zitten, want dit deel kost bij de dealer 745 euro EXCL. btw en montage !!
montage is volgens mij goed zelf te doen, zit makkelijk bereikbaar, daar waar handmatig gas gegeven kan worden onder de klep.
succes !!
Roger
Het probleem is ondertussen opgelost!
Het was weer de pomp. De electronica die op de pomp zit was weer defect.
Ik heb contact gehad met Delphi en zij zeiden dat ze niks konden doen.
Vervolgens ga ik maar wat instanties inschakelen.
Ik ben het er niet mee eens dat na 50.000 km alweer de pomp kapot is!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar