heb een c 220 cdi bj 2001 W203 staan waar de airco niet van inschakeld.
na uitlezen geeft de bosch kts aan dat "koudmiddeldruk te laag is", deze is echter goed bij de drukmeting.
EC knop schakeld wel, maar airco scakeld niet in.
heeft iemnd hier ervaring mee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
druk schakelaar kapot ?
drukzender onderaan de condensor is vernieuwd en de temp.zender in het kachelhuis ook.
je moet eens kijken of je spanning krijg aan de pomp als je de airco inschakelt, zo ja is het de electro magneet van de pomp.
pomp schakeld wel in met by-pass
Beste Jan weet je wel zeker dat de druk in het systeem oke is, Als dit niet goed is dan schakelt de pomp ook niet in.
Ook zou ik de drukzender nog eens testen.
klikt misschien stom maar is de zekering wel heel?
Weet niet hoe en wanneer je de druk gemeten hebt maar is dit gedaan tijdens draaien of tijdens stilstand. Kan wezen dat hij tijdens draaien en bij bepaalde buitenluchttemperatuur er wel net onder valt. Lijkt mij de kortste weg om even systeem opnieuw te vullen dan weet je zeker wat er in zit.
Succes rené
wij hebben het systeem voldoende gevuld, de druk is rond de 5 bar wanneer het systeem niet draait. wanneer de motor loopt veranderd er niets met de druk. bij dit type hoort de pomp altijd voor ongeveer 25% mee te lopen, maar doet dit niet.
Schakelrelais ??
waar zit het relais wat je bedoeld?
Dat weet ik ook niet Jan, maar er moet een airco relais in de wagen zitten, even zoeken
Rene
Die 5 bar druk is dat hoge of lage druk???
het is te veel voor de lage druk en te weinig voor de hoge druk bij een systeem dat in bedrijf is. Zijn beide drukken 5 bar dan wildit zeggen dat het systeem al een poosje niets doet
dit systeem werkt met canbus,en volgens mij zit er geen aircorelais in dit systeem, maar werkt dit met een regelmodule, ecu.
de druk is ongeveer 5 bar aan de lage en de hogedruk zijde, dit omdat het systeem niet werkt. wanneer ik de pomp direct stroom geef buiten het systeem om werkt de airco en worden de drukken laag rond de 2 bar en hoog rond de 15 bar.
Drukken zijn zoals je al zegt priman bij werkende aircocompressor. Moet het toch in de aansturing van de pomp zitten. Weet niet genoeg van dit systeem om je verder te kunnen helpen
Jongens let ook even op de vorstbeveiliger die zit tussen de verdamper gestoken als die defect is dan denkt de ecu dat de verdamper onder 0 is en schakeld de compressor niet in,
Meest van de tijd zit de storing in slechte stekkerverbindingen.
Groetjes Marcel.
zeg jan weet je al meer?
Die vorstbeveveiliging daar zit ook wel wat in.
Ook zou ik nog even naar de aansturing van de drukzender kijken.
( hij geeft het niet voor niets aan).
Ik denk nog steeds met je mee,
groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar