close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Slechte start

Bouwjaar: 1995

Wanneer ik mijn auto start dan start hij goed maar de motor gaat behoorlijk staan te schudden.En de auto rookt behoorlijk alleen wanneer hij koud is.
Wanneer ik ga rijden gaat de auto inhouden,wanneer de motor warm wordt gaat dit over.
Ook wanneer de motor warm is en ik het stationairtoerental opvoer gaat de motor even staan te dansen of te wel hij gaat niet netjes rond.
Wat mij wel is opgevallen dat de luchtinlaat zeer vuil is en dat de EGRklep heel snel dichtgaat dus de lucht via het uitlaatspruitstuk gaat aanzuigen.
Komt dit omdat de LMM kapot is of omdat misschien één van de verstuivers niet goed functioneerd.

Geplaatst door

cherokee1614 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De warmloopfase van de motor functioneert niet goed. Ik denk dat de motor te veel lucht krijgt, stappenmotor reageert niet goed, check de overspanningsbeveiliger, deze zit achter de accu, is zilverkleurig en heeft bovenop een zekering,MVG.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Ook wanneer de motor goed warm is blijft het probleem met de dansende motor wanneer ik het toerental iets opvoer.Kan je me ook vertellen waar ik de stappenmotor precies kan vinden?
Ook het probleem met de EGRklep dat deze heel snel weer dicht gaat vind ik vreemd.

cherokee1614 0

19 jaar

Is het een cdi?

mr-moh 0
badge

19 jaar

Het is een C220 bj 1995 238.000km

lgaita 0

19 jaar

Ik neem aan dat het een diesel is dus een cdi.Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de EGR-klep vervuild, haal deze los schoonmaken met remmenreiniger en schoonblazen en terugmonteren.MVG.

mr-moh 0
badge

19 jaar

waar zit de Egr-klep (naast de luchtfilter)?
Groetjes,Lgaita

lgaita 0

19 jaar

Heb ook een C220D van 1995 met 240.000km. Heb net hetzelfde voor gehad. Bleek dat 1 vand de 4 gloeikaarsen defect was. Is na te meten met een Ohm meter :
* accu loskoppelen
* luchtinlaat loshalen (gemonteerd over de motor)
* losmaken rubberen meetleiding tussen inlaatstuk aan de motor en luchtdruksensor.
* luchtinlaat op het motorblok demonteren
* elektrische klem loshalen van de gloeikaarsen en meten tussen de kaars en massa (motorblok bv.)

Klinkt veel werk maar val eigenlijk op een uurtje te doen.

Wist niet dat 1 defecte gloeikaars zoveel effect had op het starten van de wagen. Meteen alle 4 vervangen.

Vraagje : geen last van krakende voorstoelen ?

Christian.

Christian1698 0

19 jaar

Dit kan uiteraard niet de oorzaak zijn wanneer de motor warm is.

Een andere mogelijkheid (heb ik ook voorgehad) zijn de 2 doorzichtige leidingen van en naar het brandstoffilter. Aan het begin en eind van elk van deze leidingen zit een O-ring dichting. Deze wordt blijkbaar makkelijk hard en barst. Hierdoor kan het brandstofsysteem (volledig vacuum systeem) makkelijk lucht aanzuigen. Makkelijk te veranderen. Kostprijs leidingen 23 Euro.
Bij het stationair draaien van de motor met verhoogt toerental (potentiometer onder motorkap draaien) kan je dan luchtbellen zien voorbijkomen in deze leidingen. Beschijn de leidingen met een lamp en dan kan je dit zien. Gewoon vervangen.

Hou je geldbeugel nog even dicht voor de verstuivers, er is nog ander werk aan de winkel...


Christian.

Christian1698 0

19 jaar

Ik ga het proberen Christian, een vraag nog zit er een pakking onder de luchtinlaat(gemonteerd over de motor)of niet
Groeten,
Lgaita

lgaita 0

19 jaar

Deze luchtinlaat is gewoon een platte buis die over het motorblok loopt. Die is los te halen met 2 klemschroeven. 1 achter de EGR klep en 1 aan de ingang van het inlaatstuk op de motor. Geen pakking.
Tussen de motor en het inlaatstuk op de motor (1 collector met 4 buizen) zit ook geen pakking. Het is gewoon een gevlakt motoroppervlak.
De zwarte afzetting in de luchtinlaat heb ik ook. Is eigenlijk olie die uit de cilinders komt en een vettige aanslag maakt in de luchtleidingen waaraan stof blijft hangen. Als je dit wil weghalen op het motorblok, doe je dit enkel met een stofzuiger zodat er geen roetdeeltjes in de motor vallen. Kan nooit goed zijn. De zwarte afzetting komt uit de motor gezien daar de afzetting het dikst is. Geen probleem denk ik.
Vergeet het luchtbellen verhaal ook niet !!!!
De EGR-klep reageert ook op de stand van het gaspedaal en is dus niet enkel temperatuursafhankelijk.

Christian1698 0

19 jaar


De auto doet het weer goed, Bleek dat 2 van de 4 gloeikaarsen defect waren.
Bedankt christian lebegge

lgaita 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.