Op een ochtend was de batterij leeg. Met een hulpbatterij heb ik de auto (Mercedes clk w208, bouwjaar 2000) terug gestart. Ik stelde vast dat de fan aan de radiator constant bleef draaien ook met contact af, wellicht de reden waarom de batterij leeg was. Tijdelijk heb ik de zekering van 20 amp (ik denk positie 38 in de zekeringdoos) uitgetrokken waardoor de fan stil viel. Vervolgens heb ik de sensor vooraan aan de bovenzijde van de motorblok, links van de thermostaat, onder een zwarte plastic kap, vervangen. Nu draait de fan niet meer met contact af nadat ik de zekering teruggeplaatst had. Na proefdraaien stelde ik echter vast bij iets meer als de bedrijfsthemperatuur de fan niet opslaat en tevens in mijn dashboard een melding krijg van een fan probleem. Wat kan hier de oorzaak van zijn en heb ik wel de juiste sensor vervangen of zit er elders nog een sensor die de fan aanstuurt? Voorlopig laat ik de auto aan de kant staan voor erger te voorkomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208 of stel zelf een nieuwe vraag.