Bij het optrekken ontstaat er een fluittoon.In het begin hoor je het zacht fluiten van de turbo, maar dan begint ineens een fluittoon te ontstaan.
Deze fluittoon ontstaat in de tweede versnelling ongeveer bij 4000 rpm en in de vijfde al bij ongeveer 2200 rpm.(dus hoe hoger de versnelling deste eerder de fluittoon.Ik dacht zelf aan luchtlekkage , maar ik kan geen lek vinden.Tevens heb ik alle pakkingen van de EGR klep vervangen. Hij begint niet meer te roken wat je zou verwachten bij luchtlekkage. De fluittoon is niet op te wekken als de auto stilstaat.
Met vr.groet J.M. Bijker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens naar de slang tussen intercooler en inlaatcollector,daar zit nl.een beschermmantel rond.
De scheur zit meestal onder deze bescherming en bij voldoende turbodruk ontsnapt er lucht tussen slang en mantel,vandaar het fluiteffect.
M.V.G.
Tiest ,
Bedankt voor de tip. Ik heb deze slang gecontroleerd en er zit inderdaad een scheurtje in onder de beschermmantel.
Ik zal maandag deze slang vervangen.Het lijkt me sterk dat dit niet de oplossing is. Ik laat het weten.
Met vr. groet
Dit was inderdaad de oorzaak.Nogmaals bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar