hallo
bij het uitlezen krijg ik steeds weer dezelfde foutcode.
namelijk b1112 instrumenten cluster werd vervangen en niet goed geprogrammeerd.
voor het autorisatie systeem voor de aandrijving onderbroken.
het instrumentenpaneel werkt gewoon.
alleen mijn automaat schakeld niet fijn maar weet niet of dit hier mee te maken kan hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wordt er ook een foutcode aangegeven in het EGS (regeleenheid wisselbak) of het EWM (pook)? Wat doet de bak dan precies?
jarno5187
nee zit geen foutcode in de egs ook niet in de pook.
bak schakelt soms bij lage toeren over en heb dan een brom in de auto.
heb de koppel omvormer al vervangen,adaptiewaarden gereset.
heb soms ook met gas loslaten net of er pompend geremd word je ziet dan ook steeds de toeren veranderen.
kilometerstand is 105000km
niemand van de mb profs die hier een antwoord op weet
mvg jos
Is het olieniveau in de bak goed? Ook op 80ºC? Het brommen bij na het overschakelen bij lage toeren kan komen omdat het ingaande toerental dan gewoon te laag is. Of heb je het idee dat het iets anders is? Is de bak ook al eens ververst? Het is geen V6 toch? In je beschrijving staat wel 2.2CDI dus een 4-cilinder, maar voor de zekerheid vraag ik het toch nog.
het olie niveau is goed
de brom komt denk ik door het lage toerental.
maar is dit niet te verhelpen vind het toerental laag
is inderdaad een 4 cilinder
olie is ververst .
iemand die hier nog iets op weet ??????
De klacht mbt je kombiklok zou ik niet te veel aan doen als de werking door de storingscode niet beinvloed wordt.
Is het EGS al eens geupdate door de dealer?
de klok werkt goed maar hij zegt autorisatie systeem voor de aandrijving onderbroken misschien daarom niet fijn schakelen .
update's heeft hij schijnbaar allemaal gehad volgens een monteur bij dealer
Dit zijn twee verschillende klachten.
jarno nu snap ik het effe niet
dit geeft hij aan in de klok, b1112 instrumenten cluster werd vervangen en niet goed geprogrammeerd.
voor het autorisatie systeem voor de aandrijving onderbroken.
daarom dacht ik misschien niet fijn schakelen
Een foutmelding in de klok kan geen probleem met het schakelen veroorzaken. Vwb de schakelklachten moet je het toch echt in het mechanische/elektronische van de bak gaan zoeken.
ik dacht er gaat misschien een snelheids signaal uit de klok naar de bak en schakelt daarom niet fijn.
ik ga verder zoeken bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Viano of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar