Heb hier een C 200 CDI combi met bovengenoemde foutcode. Probleem is dat de turbodruk te hoog komt 2.5 bar.. Turbo is goed gangbaar en regelklep is nieuw.
Tijdens de actuator test zie je de turboregeling ook keurig naar de min. en max. stand gaan.
Tijdens rijden zie je dat de turbodrukregelklep naar 0% wordt gestuurd maar nog die hoge turbodruk.
Bij komende klacht (die is er al langer) is dat de motor bij stationair draaien soms even bijna dood valt en zich dan weer oppakt.. Mischien heeft dit wat met elkaar te maken??
Iemand een idee?
Groet,
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
.
Kat misschien verstopt?
Even controleren door zonder de kat even te rijden.
Succes
Heb ik aan gedacht maar blaast wel goed uit uitlaat??
Hoi, Rene
is dit een variabele turbo ? Bij sommige systemen is nl. 0% aansturing van de turbodrukregelklep max. turbodruk, dus 0% aansturing tijdens normaal rijden lijkt mij dan ook niet goed.
Dit is idd variabel maar sturing werkt goed in dit geval..
Rene, BEIDE kats controleren, meestwaarschijnlijk.
Kun je zonder problemen leeg halen.
Hé Eddy.. Klant rijdt eerst weer... even afwachten dus
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar