auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz ML 270 CDI: foutcode P1470 turbodrukregeling

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

beste........

heb hier een Mercedes ML 270 CDI. 430 000 KM
Deze geeft storing p1470 turbodrukregeling.
de turbo zit er ongeveer 10 000KM onder
de net vervangen onderdelen zijn : inlaatspruitstuk turbo druk meter en turbo regelklep.
alle vacuum leidingen zijn gecontroleerd en indien nodig vervangen.
1 inlaat leiding is ook vervangen turbo intercooler.
verstuivers zijn getest en zijn oke.
bij een testrit gaat de auto vanaf je gas geeft 2OOO toeren stoteren en rauw klinken. en soms doet deze het normaal
roet en kat zijn leeg enkel nog eind demper.
de waste gate van de turbo wordt direct bedient vanaf je de wagen start.
kan iemand mij nog helpen???
alvast bedankt MVG Stijn

Geplaatst door

renault-1997 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de regelklepjes die de vacuüm regelt van je turbo al eens vervangen? Ik weet niet zeker of de vacuüm nog andere componenten in de auto regelt, van de Sprinter (oud model) weet ik dat deze een vacuümregeling had voor de frisse luchtklep van de verwarming dit gaf ook wel eens problemen/lekkage. Als je deze afkoppelde was het probleem weg.
Maar hoe is de staat van je verstuivers? Een slechte turbo werking zou er niet voor moeten zorgen dat de auto stottert en rauw loopt dan ga je eerder denken aan verstuivers. Ik zou je verstuivers eens laten controleren. Als deze niet goed werken loopt de motor ook niet goed dus weinig aandrijving van je turbo wat resulteert in een vraag die de motor niet kan leveren maar wel verwacht. P1470 is een vrij ruime foutcode.

djoeri 0
badge

6 jaar

Beste djoeri der zijn pas 4 verstuivers vervagen. En leidingen en druk zijn gecontroleerd
De regekklep rechts voor achter koplamp is een nieuwe.
Dat ik weet heeft de ml enkel elektronische verwarming.
alvast bedankt om mee te denken

Hoe is de hogedrukpomp? En misschien een tip: ga eens rijden met een diagnosecomputer zodat je de livedata kan zien misschien dat dit je iets meer kan vertellen. Turbo is nieuw of gebruikt? Gebeurde ook nog wel eens dat de wastegate bleef hangen als motor warm is en dan open blijft staan. Anders je inlaat afpersen vanaf turbo t/m inlaat om te kijken of je geen lekkage hebt. Kan ook met een rookmachine.

djoeri 0
badge

6 jaar

Dat van de waste gate zou ik onlogisch vinden want hij heeft het zowel koud als warm.
De turbo is 10000 km oud
Het inlaat systeem is getest.
Star diagnose gaf enkel p1470 en 2 verstuivers met een andere waarde zijn vervangen.
Als ik de vacuüm leiding aan waste gate los doe rijd hij beter. Maar niet optimaal ( dan stottert hij niet.)

Zit er nog meer op het vacuümsysteem aangesloten? Zo ja koppel die componenten eens af op de turbo na en kijk dan wat ie doet.

djoeri 0
badge

6 jaar

dat ik weet zit de egr er op en het remsysteem.
of er nog meer op zit moet ik gaan navragen want dat weet ik zelf niet.
heb ondertussen met nog mensen gepraat die mee zoeken, en er zijn er een paar bezig die denken dat het de turbo is. ook al is deze 10 000km oud
ik laat nog iets weten hoe het verloopt ( eerste dat ik ga afkoppelen is EGR klep )

Ja van het remsysteem wordt de vacuüm aangeleverd, je kan nog even kijken naar de aansluiting op de rembekrachtiger, hier zit een klepje in die maar 1 kant op mag gaan. Je EGR zou ik dan afkoppelen vanaf de regelklep die deze aanstuurt, mocht dit dan wat uitmaken dan zou ik steeds meer weer aansluiten. Vacuümslangen (de zwarte) worden vaak poreus na een verloop van tijd en veroorzaakt vaak deze storingen. Ik heb dit al vaak genoeg gehad bij de oudere modellen Vito en Sprinter, bij deze klacht en een auto op leeftijd vernieuwde wij al preventief eerst alle slangen.

Turbo was ook al een vermoeden van mij, het kan toch dat je waste-gate blijft hangen en dan verlies je ook turbodruk. Ik weet niet zeker of bij deze motor de klep altijd open staat en bij start van de motor word dicht getrokken, je kan misschien met de hand voelen hoe gangbaar je wastegate stangetje is. Dit mag best zwaar gaan maar niet te zwaar en ook niet haperend.

djoeri 0
badge

6 jaar

Beste djoeri.

Egt klep gekoppeld.
Nu rijdt hij maar heeft wel maar 70 % procent vermogen.
Dus deze zal vermoedelijk defect zijn.
(Of deaanstuurklep?)
De waste gate is gangbaar.
Mvg stijn

Na vervanging heeft de wagen nog steeds dezelfde problemen

Kat niet dicht?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.