452 bezoekers online

Mercedes-Benz M-Klasse: Remblok achteraan slipt

Hallo
Ben in bezit van een ml 250
Enkele tijd geleden had ik achteraan links een snerpend geluid komende van schijfrem
Bij controle bleek deze volledig tot op het ijzer versleten met als resultaat schijfrem kompleet moeten vervangen (remblokken waren 5000 km geleden vervangen
Nu alles terug is vervangen blijft linkerachterrem nog altijd wrijving vertonen (slijpt tegen schijf).
Rechter achterrem draait normaal rond
Wagen is uitgerust met electrische parkeerrem waarvan alle procedures werken
Wat kan dit zijn
Alle info welkom
Alvast bedankt

Fonzareli

Geplaatst door Fonzareli , lid sinds 1 jaar geleden

6 Reacties

0

corvanjaarsveld, 1 jaar geleden

Toch is niet alles vervangen....De oorzaak van de overmatige slijtage is niet weggenomen. Waarschijnlijk komt de plunjer in de remtang niet terug. De oorzaak daarvan is waarschijnlijk oververhitting geweest, De rubberen afdichting rondom de plunjer is tegelijkertijd het terugtrek mechaniek. Tijdens het remmen trekt de plunjer aan het rubber, wat daardoor vervormt. Wordt de afstan welke de plunjer af moet leggen nog groter dan schuift de plunjer een beetje op in het rubber. Als de rem wordt losgelaten wilhet rubber zijn oorspronkelijke stand weer innemen. Gaat de plunjer te zwaar, dan lukt dat niet en zal het remblok slijten tot er weer voldoende speling is. Echter, iedere keer als er geremd wordt herhaalt de toestand zich.

0

Fonzareli, 1 jaar geleden

Beste
Kan hier iets aan gedaan worden
Mvg

0

corvanjaarsveld, 1 jaar geleden

Ja, natuurlijk. hoorde eigenlijk al hersteld moeten zijn bij het vervangen van de blokken. Daarbij hoort o.a. de controle op gangbaar zijn van de plunjers. De remtang kan compleet vervangen worden... In mijn tijd repareerden we de tangen. We persten de oude plunjer er uit. we controleerde het oppervlak ervan,maakten de plunjer schoon net als het inwendige van de tang. we plaatsten nieuwe rubbers en stofhoezen nadat alles netjes ingesmeerd was met remvet. we ontluchtten het systeem en alles functioneerde weer als nieuw.

0

Fonzareli, 1 jaar geleden

Beste
Heb.me een reparatiekit besteld en ga proberen dit zelf te herstellen
Laat zeker weten wat het resultaat is
Alvast bedankt

0

Fonzareli, 1 jaar geleden

Hallo
Hierbij uitleg van mijn remprobleem
Deze morgen de rem gedemonteerd (door buur mekanieker) en wat blijkt is dat de remklauw bij het vastzetten van de 2 vijzen gewoon blokkeerde
Bij controle bleek dat de remklauw gewoon is scheef getrokken (aluminium)blijkbaar door de hitte.na meerdere keren de klauw wat te hebben rechtgetrokken en terug volledig te hebben vastgezet is er momenteel geen wrijving meer en kan het wiel mooi ronddraaien.wel zou ik misschien een nieuwe klauw aanschaffen maar deze is blijkbaar nergens te vinden (nieuw) op internet omdat deze is voorzien van een electrische parkeerrem.

0

corvanjaarsveld, 1 jaar geleden

Het is waarschijnlijk een Girling? Ik heb het idee dat oxidatie van het alluminium er voor zorgt dat de cilinder niet meer mooi rond is. Het remcaliber is van gietstaal vermoed ik.Als je goed zoekt vind je een borging welke in te drukken is... Dan is de cilinder uit de tank te schuiven... Voorzicht alle roest en oxidatie van de pasvlakken verwijderen. De cilinder honen. En de plunjer past waarschijnlijk weer. Netjes in elkaar zetten en het werkt weer...Wel nieuwe rubber-ringen gebruiken...

Het verschil tussen een plunjer en een zuiger is het volgende... Een plunjer schuift langs de afdichting welke in de cilinder zit. Bij een zuiger zit de afdichting op de zuiger en schuift langs de cilinderwand.

Als je bang bent voor de goede afloop? kun je de tang aanbieden bij een revisiebedrijf. Zo die nog in de buurt te vinden is...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.