De auto gaf misfires. Bij het uitlezen krijg ik fout
- P2050 misfiring damages TWC (katalysator)
- P2052 misfiring of cil 5
- P2020 y62y2 (Fuel injector cil 2) P0202
De motor loopt beroerd stationair. Valt nog mee te rijden. Bougies zijn vervangen, ook bobines en injectoren zijn verplaatst. Cilinder 5 en 2 blijven fouten geven.Hoort het dat de ECU de injector van cil 5 uitschakelt om problemen met de katalysator te voorkomen. Op injector 5 kan ik geen puls meer meten wanneer fout P2052 er is. Nog ideeen waar dit mee te maken kan hebben
Geplaatst door ptrustfull1 (50) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
oldford (0) PRO, 6 jaar geleden
Het is inderdaad gebruikelijk dat de injector van een cylinder wordt uitgeschakeld als er misfires zijn die de kat kunnen beschadigen. Dat is bij bijna alle automerken al een hele tijd gebruikelijk.
Als na het wisselen van injector 2 de fout blijft terugkomen dan zit de fout in de bedrading of in het ergste geval de motor-computer. De P0202 is de officiële EOBD-foutcode en geeft aan dat er een open circuit (onderbreking) is.
Het probleem kan in beide draden zitten, de voedingsdraad en de puls-draad naar de motor-computer.
ptrustfull1 (50), 4 jaar geleden
De pinnetjes van een ecu in de auto waren geoxideerd
ptrustfull1 (50), 4 jaar geleden
Opgelost