Deze 8 cilinder gaat na even doortrekken in noodloop en we krijgen fout in de laaddrukregelaar code 2028. Er zaten 3 gaten in de intercooler en dachten dat met de vervanging van deze het probleem verholpen was.
In de data zien we de druk oplopen tot 1500 Pa en na 10 sekonden is het dan gebeurd en zit hij in de noodloop. Blijven we onder de 1500 Pa dan is er niets mee aan de hand.
We zien ook dat de aansturing van de beide turbo's gelijkmatig is en ook iets terugzakt op het moment dat we te lang op die 1500 Pa zitten.
Misschien heben mensen ervaring met deze code, zelf denken we dat 1 vd turbo's (zijn variabele schoepen) te zwaar gaat en daarom niet op tijd reageren. Maar er zitten er 2 op en hoe zou je dit kunnen vaststellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze klep was lek. Is geconstateerd met een rookmachine. Na deze te hebben vervangen was het probleem verholpen
We hebben hier een ML met dezelfde motor en zelfde probleem, welke klep zou ging dit om?
Is al even geleden. Heb het even nagezocht. We hebben de intercooler vervangen want die was lek, maar daarmee was het probleem niet verholpen.
Daarna is door een MB Specialist met een rookmachine geconstateerd dat het drukventiel van de carterontluchting lekte en die is met een nieuwe pakking vervangen. Dat ventiel kostte iets van 60 euro.
Toen hebben wij ook maar een rookmachine aangeschaft en dat is de investering meer dan waard.....
Bedankt voor de snelle reactie, wij gaan ook eens een rookmachine aanschaffen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar