Mercedes-Benz C-Klasse: foutmelding P2039

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200k

foutmelding P2039 waar zit dit onderdeel? LMM, nokkenasversteller incl. stekker is al vervangen tevens gasklep gereinigd, heeft iemand een goede raad?

gillessr

Geplaatst door gillessr (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je er geen omschrijving bij gekregen? Anders weet bijna niemand om welk onderdeel het hier gaat.
Mercedes has een andere uitleg voor deze codes dan standaard.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

P2039 kan bij mercedes wel 10 (of meer) verschillende storingen (of defecte onderdelen) zijn.
Beter even met Mercedes soft uit laten lezen, is het beste.
Kijken wie het juiste antwoord heeft, ik zeg: M16/7 (air exchange valve adjustment part)

En niet:
P2039 CAN fout 1
P2039 CAN fout 2
P2039 check CAN signal from controller N51/2 (controller ABC)
P2039 CAN data
P2039 CAN signaal van A1 (instrument cluster)
P2039 CAN signal N15/5 (electronische schakel moduul)
P2039 component B40 :olie kwaliteit
P2039 component B40 :olie niveau niet logisch
Oiram

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

is dit een prijsvraag? dan doe ik ook mee:

P2039; druksensor inspuitlucht reductiemiddel - laag ingangssignaal.
vermoedelijke oorzaak: kortsluiting tegen massa bedrading, of sensor zelf.

mvg,
Hans.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Hans4040]P2039; druksensor inspuitlucht reductiemiddel - laag ingangssignaal.
vermoedelijke oorzaak: kortsluiting tegen massa bedrading, of sensor zelf.
mvg,
Hans.[/quote]
Die had ik nog niet in mijn lijstje bedankt.


O nee had ik wel .
Is een EOBD code
Waarmee is de auto uitgelezen?


Oiram

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Oiram, dit is volgens Autodata de enige...dus geen lijstje.

mvg,
Hans.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Je ben me net voor: zie een verdieping hoger
Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ook Autodata heeft het wel eens fout, Hans. Jouw uitleg is de EOBD tekst, alleen wat slecht vertaald.
Bij EOBD is het: Reductant Injection Air Pressure Sensor "A" Circuit Low.
En vraag me alsjeblieft niet om dat te vertalen.

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

"Ook Autodata heeft het wel eens fout, Hans."

Dat zou je niet verwachten he.....voor die prijs?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De P2xxx codes zijn pas in 2002 gepubliceerd en pas vanaf die datum geldt de bovengenoemde uitleg.
Tot die publicatie waren P2xxx codes "Manufacturer Specific".
Zo mooi zijn als Autodata dat er eens bij zou zetten.

En ja, natuurlijk wist iedereen in de business al jaren dat die codes standaard zouden worden, alleen Mercedes has er lak aan.

gillessr (0), 14 jaar geleden

thanks voor de info allen, melding is regeleenheid luchtinjection circulering oid tevens P2036 (sec luchtinjectie) maar dat hield verband met P2039 volgens persoon is dit dan de druksensor onder de gasklep? melding is na resetten meer dan een week uit?
gilles

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Dan had Autodata het toch goed.....(voor $1100,-=)

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als P2036 inderdaad "regeleenheid luchtinjectie circulering (of zo iets)" is dan heeft Autodata het toch echt verkeerd.
Want Autodata geeft geheid voor P2036 Uitlaatgas temperatuur Circuit hoog, bank2, Sensor 2.
Als Mercedes zijn eigen omschrijving gebruikt voor P2036 dan doen ze dat ook voor P2039.

Bovendien secundair luchtinjectie is wat anders als "reductant injection".
Met reductant injection wordt bedoeld dat er een middel in de uitlaat gespoten wordt om de katalysator te helpen - zoals ammonia of Ad Blue.
Zie: http://www.faqs.org/patents/app/20090113...

gillessr (0), 14 jaar geleden

bedankt voor alle toelichtingen
heb alles wat ik kon vinden vervangen zoals: bougies, 2* drukzenders, temp zender, vacuum klep, elektrische aansturing voor vacuumklep en het luchtfilter, storing is al meer dan een week weg probleem waarschijnlijk opgelost? alle onderdelen bij mercedes onder de €200,00 kan je toch niet voor tobben?
wel vindt ik dat de motor licht resoneert / gromt boven de +/- 1500 tpm (100 km/u) alsof de motorrubbers niet soepel genoeg zijn, hiervoor had ik een c180 uit 1995 deze maakten meer toeren maar liep wel soepeler en zodoende ook minder trillingen doorgaf, is dit normaal bij een 200 compressor motor of zijn de motorsteun rubbers versleten (130.000 km 09-2001)

gilles

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.