Mercedes-Benz 307 1978: fuseepennen vervangen

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 5

mercedes 307 D omgebouwd als camper. De fuseepennen hebben speling en moeten vervangen worden. Iemand ervaring hoe dit gaat, ze zitten muurvast.

Camper1963

Geplaatst door Camper1963 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Voor zover ik me kan herinneren zitten deze in de as geperst , is zonder pers en hoonapparatuur niet zelf te doen , in het fuseelichaam worden bronzen bussen geperst en deze moeten meestal geruimd worden in lijn om ze perfect passend te krijgen op de fuseepen .
De radiale speling mag max 1 mm zijn met fabrieks tolerantie max 1.2mm de axiaale speling moet afgesteld worden met shims en mag max ook 1mm zijn.
Als je dit thuis op de stoep wilt doen heb je er een flinke kluif aan.

    Hoi het gaat ons erom hoe gaan ze eruit. Is er ergens een soort gebruiksaanwijzing, waar begin je? is er een volgorde omdat ze met de pers er niet uitgaan, zit er nog ergens iets verborgen dat eerst eruit moet. En nee niet op de stoep ;). Alvast bedankt voor het mee denken. - Camper1963 (0), 1 jaar geleden

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Zit er halve wege in de as geen spie of bout die er eerst uit moet ?

Camper1963 (0), 1 jaar geleden

Er is inderdaad een gaatje halverwegen we gaan op onderzoek uit! bedankt alvast.

Camper1963 (0), 1 jaar geleden

Het was een zwareklus zo op de oprit maar het is gelukt. Dat van die spie was een gouden tip. We hebben naar lang wikken en wegen het lager wat er tussen in zit er uit geslagen dus kapot gemaakt,daarna met de flex door geflexd. Zodat wat ruimte komt. In de as zat het muurvast in de onderste en de bovenste arm waar de messing bussen inzitten daar zijn de draaipunten die zaten ook wel vast maar dat was nog te doen. In de fuseepennen pen een gaatje geboord daarna M10 bout erin en met luchtdruk,slagmoersleutel, eruit gehaald. Zo ongeveer heb ik het gezien. Ik ben de vrouw van de klusser. Fussepen er in was ook een hels karwei. We hebben 1 kant gedaan en deze is ook goed gekeurd. Van de volgende kant zal ik foto's maken als we eraan beginnen. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Ik heb er lang geleden genoeg gedaan , meestal werd het inderdaad flink stoken en hakken en zagen , mooi dat het is gelukt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 307 of stel zelf een nieuwe vraag.