Hallo mede techniekers!
Ik heb een W202 MB C180 van 1996 , waarvan ik drie weken geleden de koppakking heb vervangen en de kop heb gereviseerd.
Over 2 weken vertrekken we ermee op vakantie naar Frankrijk, nu hoor ik tot mijn schrik dat de ouwe vertrouwde euro 95 daar helemaal nergens meer verkrijgbaar is!
Alleen nog maar die E10 bio-rotzooi waar je auto zo lekker van gaat kloppen/pingelen/detoneren / te hete verbranding met zuigerschade en dichtgeslibte injectors door vergumde bio troep.....
Veeel hoger brandstofverbruik, vermogensverlies en verhoogde motorslijtage......
Als optie wordt geboden euro 98 te tanken omdat daar nog geen bio ethanol in zit, maar dan vrees ik toch ook weer een beetje voor mijn katalysator...?
Heeft iemand ervaring met de huidige E10 die in frankrijk verkocht wordt? is die beter als van 2 jaar geleden?
Ik heb toen namelijk regelmatig "frankrijk liefhebbers" moeten helpen met div. reparaties . o.a. lambdasensoren / koprevisies / injectoren/ roestige tanks etc etc...!
Wie weet wat wijsheid is in dit verhaal?
Ik kom graag weer goed rijdend terug in nederland met mijn ouwe vertrouwde Benz.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het verhaal moet ik even natrekken, maar de W202 loopt prima op 98RON...wordt zelfs door Mercedes aanbevolen.
mvg.
Hans
Het verhaal;
http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ta...
Wat betreft de euro 98, moet ik je teleur stellen.
Ook hier zit bio-ethanol in, zij het dat het "maar" 5 procent is, net zoals in de euro 95 die hier verkocht wordt.
Ik woon inmiddels 4 jaar in midden-frankrijk en heb o.a. 2 oudere benzine autos en heb nog nooit problemen gehad om ergens euro95 te tanken.Ook vrij begrijpelijk aangezien er hier nog veel oude autos rijden.Dus ik herken dit probleem absoluut niet.Succes,en anders in geval van nood euro 98 erin.
Dank voor jullie reacties.
Ik heb er euro 98 in gegooid en de auto doet het er prima op.
Ondertussen heb ik de wetenschap dat alleen de direct ingespoten CGI motoren van Mercedes absoluut niet tegen bio ethanol kunnen.
Door de snellere en warmere verbranding kan dit zuigerschade veroorzaken bij deze types.
Maar goed! ik rijd nog steeds met een oudje dus no worries!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar