Mercedes-Benz E-Klasse: gekletter

Bouwjaar: 1993

Hallo, mijn E250 diesel staat stationair te kletteren. Het is vooral hoorbaar in het interieur, rechtsvooraan. Ik had het hier al eens gevraagd en heb schommeltje en demper van de multiriem vervangen, daarna ook een motorsteun omdat starten en stilleggen nog meer lawaai gaf, maar dat kletteren is niet weg. Het metertje van de oliedruk gaat soms een paar mm op en neer terwijl ik stilsta, bv van 2 naar 1.75 en terug, en dat zou betekenen dat de koppakking lek is ? Kan dat dat kletteren veroorzaken ? Ik lees hier vaak dat een 'tikkende motor' ook op een lekke koppakking kan wijzen, maar wat is een tikkende motor eigenlijk, is dat constant of ook enkel bij stationair draaien, misschien 'tikt' mijn moter wel ipv te 'kletteren', dat is online allemaal wel moeilijk vast te leggen. Hij heeft juist verse olie (denk 10W40) en dat verandert niets. Verder rijdt hij perfect, start altijd en verbruikt geen olie, geen zichtbare rook uit de uitlaat.

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc

Geplaatst door dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Gok op de koppakking ,symptomen zijn er al...

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0), 18 jaar geleden

ok, hoe kan ik dat met zekerheid te weten komen? Hoeveel kost het om dat een garagist te laten controleren?

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Zekerheid is er niet in zulke gevallen,vroeger of later is de pakking bij cylinder 1 doorgevreten en dan weet je het zeker..
1 ding weet ik wel,duurt geen 5000 km meer!

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0), 18 jaar geleden

Klettert nochtans al 12.000km, van sinds ik hem heb. Maar goed, ik wil het best geloven, nu nog mijn garagist ervan overtuigen in garantie die koppakking te vervangen...ik lees hier ergens dat dat 900 euro kost !

harmen4141 (0), 18 jaar geleden

ik had ongeveer hetzelfde euvel beetje bonkend sationair lopen, ook voor het stoplicht tijdens stilstaan, toen op aanraden van vriend compressie laten meten, 1 cylinder bleek te lage compressie te hebben. Was prijzige reparatie, maar auto is weer als nieuw.

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0), 18 jaar geleden

Bedankt, zal de compressie eens laten meten. Heb er ondertussen (10.000km) niets meer aan gedaan, er mankeert voor de rest eigenlijk ook niets aan die wagen. (Enfin, hoop ik, want hij had voor die laatste 10.000km wel een liter olie nodig.)

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0), 14 jaar geleden

Mocht het nog iemand interesseren: dat gekletter is verdwenen door de motorsteunen te vervangen. Voorts zitten we 120.000km verder (406.000 nu) met dezelfde koppakking.

Highway (115) PRO, 14 jaar geleden

bedankt voor je feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.