close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 210: gloeibougie gebroken.....

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300 diesel

Hallo,

Ik heb gisteren 5 van mijn gloeibougies kunnen vervangen, maar 1 brak de kop af......

De auto loopt wel gewoon, maar mijn vraag is of niemand een truc weet om dat ding er toch nog uit te krijgen?

Ook viel mij op dat er nogal wat bagger in het inlaatspruitstuk zit, is dit normaal voor een auto met ca. 258.000 km? (de auto is in gebruik als taxi, dus loopt ook veel stationair) En hoe krijg ik de aanslag er weer uit?

M.vr.gr.

hollik

Geplaatst door

hollik (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn special tools voor om de afgebroken gloeier eruit te krijgen, maar dan zal je welo naar de specialist moeten denk ik...

Anders moet de kop eraf.
De rommel in je inlaatspruitstuk is de roet van het EGR systeem en de olie die door het carter ventilatie systeem in je luchtinlaat systeem komt.
Ik heb in mijn bus dan ook de EGR uitgeschakeld en de carterventilatie gewijzigd.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Hoi

Dit is een bekende probleem van Mercedes heb ik ook gehad met mijn E300TD 98

je moest rustig aan doen en steeds kruipolie bij spuiten en wachten en wachten wachten kruipolie bij en wachten cola bij spuiten en wachten

en zo zal die wel netjes uit geweest maar nu moet de kop af

en die auto van jouw zal zeker meer dan 258.000 hebben gelopen taxi en bijna 12jaar oud en zo weinig km's op de teller ZEKER ONLOGISCH

Succes6 Mvg Seref

Seref795 0

17 jaar

Hallo Seref,

Zal ik doen, die km's kloppen, heb hem 4 maanden terug gekocht van een boer :-) met onderhoudsboekjes, en de nationale autopas klopt :-)........

Maar ja zeker ben je het nooit...

gr.

hollik

hollik 0

17 jaar

[quote=Seref795]Hoi

Dit is een bekende probleem van Mercedes heb ik ook gehad met mijn E300TD 98

je moest rustig aan doen en steeds kruipolie bij spuiten en wachten en wachten wachten kruipolie bij en wachten cola bij spuiten en wachten

en zo zal die wel netjes uit geweest maar nu moet de kop af

en die auto van jouw zal zeker meer dan 258.000 hebben gelopen taxi en bijna 12jaar oud en zo weinig km's op de teller ZEKER ONLOGISCH

Succes6 Mvg Seref[/quote]
kruipolie, cola...? vergeet het maar..... dat haalt niks uit, juist gereedschap is de énige oplossing. in het ergste geval zal de kop gedemonteerd moeten worden....

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

zo deed ik dat ook, totdat ik een slok kruipolie nam en m'n sloten onder de cola zaten.......

timhoeks2 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.