auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz E-Klasse: e290 td Vermogen valt weg komt niet boven 3000 toeren

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: e 290 turbodiesel

bij het rijden op de snelweg valt het vermogen terug en gaat niet boven de 3000 toeren , als de motor uit en aan wordt gezet is het een aantal kilometers weer goed en vervolgens weer hetzelfde verhaal, het gaat hier over een 290 turbodiesel uit 97

Geplaatst door

MERCEBENZ (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk probleem met het vacuumklepje dat de turbodruk regelt, controleer deze samen met de vacuumslangen.

sjiht78 0
badge

18 jaar

Beste Mohamed
Ik heb het zelfde probleem. Heb je voor jou probleem de oorzaak gevonden?
Mvg Nicolaas

[quote=MERCEBENZ]bij het rijden op de snelweg valt het vermogen terug en gaat niet boven de 3000 toeren , als de motor uit en aan wordt gezet is het een aantal kilometers weer goed en vervolgens weer hetzelfde verhaal, het gaat hier over een 290 turbodiesel uit 97[/quote]
Ik rij let een opel omega 2.5 td en had ook het probleem dat ik geen vermogen had, zeker vanaf 2500 toeren, de turbo gaf niet voldoende druk, ook de verbuiksmeter duidde een 5 tal liter minder aan. Probleem zat hem in de EGR-klep.
Zit er op mercedes motor een EGR-klep, anders proberen om de buis met terugname uitlaat naar de inlaat af te blinden.

pvdoore 0

16 jaar

Ik heb hetzelfde gehad. De motor gaat dan in noodloop, waardoor de turbo bijna niet meer meeblaast en het toerental is beperkt tot 3000 toeren. Hij loopt max nog 130km/h. Mogelijke oorzaken zijn:
- defekte vacuumklep op de EGR (niet zo heel duur, checken door aan de slangen te zuigen)
- defekte intercooler (verlies van turbodruk; intercooler is best prijzig)
- lek in de luchtinlaat vanaf de turbo

Bij mij was het het laatste. De rubberen verbinding tussen inlaatstuk en luchtaanvoerpijp was helemaal doorgescheurd. Dit kostte me slechts E30,- en hij doet het weer perfect.

Succes, MBLe

MBLe 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.