C 200 CDI ( wdb 203 ) :
Als je hem start en ermee vertrekt lijkt de eerste kilometer alles normaal te gaan , nadien begint de wagen enorm te roken en te hameren / pingelen vanaf 2500 tr/min ,zo'n hard gepingel dat ik er bang van word om ermee verder te rijden , de rook is zo erg dat je niets meer ziet !!, kleur donkergrijs . Stationair draait de wagen vrij normaal
Er staan geen fouten in het foutgeheugen ! We hebben de egr al gecontroleerd en afgekoppeld , blijft hetzelfde .
Nu heb ik net het inlaatspruitstuk gedemonteerd om de wervelkleppen te bekijken , deze zijn nog allemaal aanwezig en openen en sluiten vlotjes , de stelmotor die de kleppen bediend die blijft staan als je hem in een bepaalde positie zet , en komt na wat schudden in schokjes terug naar de beginpositie . Zou dit de oorzaak van alle ellende kunnen zijn ?? Dat de kleppen geopend of gesloten blijven staan ?? Ik ben een beetje teneinde raad , ook omdat er geen foutcodes in de ecu zitten . Heeft iemand hiermee ervaring ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eric ;weet je zeker dat er geen benzine bij de brandstof zit ??? Succes.
had ik al gecontroleerd , sorry , vergeten bij te vermelden !!
Toch bedankt voor het meedenken !!!
Ik denk aan een injector die niet geheel meer afsluit. Als dit zo is, niet mee blijven doorrijden, of binnenkort ook zuiger defect.
13 jaar
Injector zou kunnen.
De klepjes in het inlaat spruitstuk moeten in rust altijd open staan, door veerdruk die in de stelmotor zit.
Als de klepjes niet soepel gaan zou het probleem hier ook kunnen zitten.
Ik heb ook een keer meegemaakt dat na een motorschade de turbo vastzat (schoepenwiel) en dat de motor er dan in lag te schudden en ploffen in de uitlaat en gigantisch roken als je serieus gas gaf
Is er niet teveel olie in de intercooler aanwezig,afkomstig van de turbo?
Op hoger toerental zuigt de motor dit binnen,met gepingel en veel rook als gevolg.
Dat heb ik nog niet meegemaakt, maar als het zo is heb je ook een ander probleem lijkt me.
hey collega's , het probleem is opgelost , het was inderdaad een verstuiver die , in warme toestand , geheel of gedeeltelijk bleef openstaan !!
Toch bedankt voor het meedenken
Ah, mooi!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar