close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: Handgeschakelde versnellingsbak

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel

Geen probleem, maar een bijdrage .
Ik heb een 204- 200 diesel van 2009, nieuw gekocht, nu met 48.000 km, handgeschakeld .
Toen ik de motorolie ververste heb ik vastgesteld dat de versnellingsbak nat was, hoewel er op de bodemplaat zo goed als niets te zien was .
De normale inhoud van de bak is 1,5 liter, en ik heb er bijna 3/4 liter olie bijgevoegd , wat me toch veel lijkt .
In de Mercedes garage zegt men nog geen geval gehad te hebben van olie tekort in een versnellingsbak .
Maar ik vraag me af hoe ze dat kunnen weten, ze zuigen de motorolie er immers langs boven uit, eer men
de versnellingsbak kan zien moet de bodemplaat er toch onderuit ?
Iemand een andere mening of ervaring ?
Vr. gr.

Geplaatst door

dupl-u-30351-5dd14a14bdbac+snipper (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je 0.75l bijgevuld hebt, dan zal je toch meer moeten zien op de bodemplaat. Heb je het wel op de juiste manier gevult? Maak de onderzijde eens goed schoon en controleer dit weer na een week bv.
Er zijn genoeg werkzaamheden waarbij de dealer alsnog de bodemplaat moet verwijderen en daarnaast zal er toch een oliespoor onder de auto te zien zijn waaruit je al snel kunt halen dat er een lekkage is.

Het is zo dat ik na 40.000 km de olie ververst heb, ik doe alles zelf, ben zelf mechanieker, maar ik kreeg niet genoeg bijgevuld omdat ik ooit mijn pomp eens uitgeleent heb ....
Nu ben ik gisteren nog eens gaan kijken en heb de olie op peil gebracht, in totaal heb ik dus bijna 3/4 liter
bijgevuld,het olieverlies is dus over 48.000km, en er is wel een beetje olie op de bodemplaat, maar die is natuurlijk helder van kleur, en gezien de geribte bodemplaat zou er al veel olie moeten zijn eer er een oliespoor
zou zijn .
Ik zou niet weten hoe men een versnellingsbak op een verkeerde manier kan vullen, men kan toch niet meer
vullen dan dat olie totaan de vulstop is .
Als de wagen voor een gewone vidange binnenkomt denk ik toch niet dat ze de versnellingsbak controleren, ik
heb gezien dat ze de motor langs boven leegzuigen, en klaar.
Ik heb op een Duitse site gelezen dat iemand vaststelde dat er een raar geluid kwam bij hoge snelheid, het zou
me niet verbazen dat dit ook een oliegebrek is .

Als er een auto voor onderhoud binnenkomt, dan wordt toch altijd de onderzijde gecontroleerd?

Maar wat wil je nou precies weten dan? Of het een bekend probleem is?

Neen, ik wil helemaal niets weten, ik wil alleen de leden verwittigen dat dit mogelijk is .
Dat die onderkant bij een gewone oliewissel helemaal gecontroleerd wordt heb ik wel anders gezien, er is trouwens aan de onderkant geen olie te zien .
Hoewel de boite wat nat is, hangen er zeker geen druppels olie aan, het gaat natuurlijk over een periode van 4 jaar, op de technische controle hebben ze ook niets gezien, kan trouwens niet met die bodemplaat .
Op de duur zou men al gaan denken dat er origineel te weinig olie in was ?
Het oliepeil in de motor was trouwens ook niet volledig op het maximum, daar gaat natuurlijk niemand naar kijken, ik als mechanieker natuurlijk wel ~~)))

Weet je wel hoeveel 3/4 liter olie als je dat op de bodemplaat zou liggen een grote plas, er zal wel nooit genoeg hebben in gezeten

jan5047 0
badge

11 jaar

Ik denk dat het goed is dat je het onderhoud nu zelf doet, verder heeft er toch niemand verstand van.

Ja Jan, ik heb ok al gedacht dat die boite niet helemaal op peil zal geweest zijn, natuurlijk is 3/4 liter een hele
plas in éénmaal, zelfs op vier jaar tijd is dat veel, maar toch .
Jarno, bedankt voor het nogal idiote antwoord van iemand die denkt dat hij alles beter weet .
Misschien ben jij de supercrack, maar ik heb heel mijn beroepsloopbaan de onderhoud en herstelling van
auto's, meestal Mercedes gedaan, en Scania trekkers.
Ik denk dan ook dat ik de nodige ervarig heb,toch zo'n 40 jaar, en als je denkt dat omdat je in een garage werkt het warm water hebt uitgevonden ben je toch mis.

Deze week op de Nederlandse tv in het programma "Blik op de weg" nog gezien dat er een zware BMW in
panne stond omdat de wielbouten van zijn linkerachterwiel er uit gevallen waren, die wagen kwam de dag
voordien uit de garage, klein foutje misschien ?
Om af te sluiten, ik heb het bericht gepost om de leden een goede raad te geven, niet om hulp te vragen, nog
minder om domme opmerkingen te krijgen .

Ik ga geen discussie aan. Ik wil alleen zeggen: actie is reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.