Hola,
Ik heb hier een V220 CDI van eind 99.
Nou heb ik afgelopen week kennelijk een mankement opgelopen. Na het vernieuwen van alle 4 de verstuivers heeft de auto geen trekkracht meer. Dit is vooral te merken in de 4de en 5de versnelling, de auto komt dan nml. NOOIT boven de 3500 toeren/m. Daardoor rij je met moeite 120 km/h (en met volledig ingetrapt pedaal) en heb je absoluut geen trekkracht bij heuvels.
Tot heden blijft zich dit probleem voordoen, bij uitlezen geeft de auto geen foutcodes/storingen aan. Wie o wie kan mij met dit probleem helpen.
Alvast bedankt!
groeten,
Kamal
PS. Voordat de verstuivers werden verwisseld + de turboslang had deze dit probleem niet.
Geplaatst door AudiS8 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
Moeten die verstuivers niet worden ingeleerd ??
primera p11 (0), 18 jaar geleden
Dat denk ik ook.
Volgens mij moeten ze aangemeld worden in de ecu.
Zodat per cilinder de inspuiting bepaald kan worden.
AudiS8 (0), 18 jaar geleden
Ah zo, kan het dan wel zo zijn dat ie in de lagere versnellingen wel tot zijn max toeren komt? Want dat is nml. wel zo
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
geen idee of dat kan, maar bel je dealer op (als hier niemand reageert) en vraag of je straffeloos verstuivers wisselen kan zonder dat ze moeten worden ingeleerd in de computer.
presby9181 (0) PRO, 18 jaar geleden
Het kan zijn dat je de nummers op de injectors (denk 1-4) moet ingeven in de CDI. Maar dit is enkel zo gedaan om de milieu normen te behalen, ze worden na de productie getest op hun inspuit hoeveelheid (zeer minieme verschillen) en krijgen dan een nummer opgedrukt zodat de CDI daar rekening mee kan houden.
Wanneer je de nummers niet ingeeft ga je echt niets merken.
mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden
hoef je niet in te leren
AudiS8 (0), 18 jaar geleden
De dealer komt er zelf niet uit. Storing is ontstaan na monteren van verstuivers en een nieuwe turboslang (was nml. gescheurd). Hi jrijdt nu op zich goed alleen komt ie niet hoger dan 120 km/h omdat ie op 3500 toeren/m stopt.
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
ok, dan wordt het symptomen zoeken.. Rookt hij? Hoor je de turbo nog? Bij de dealer blijkbaar ook geen storingen in het geheugen of afwijkende sensor parameters vastgesteld? Absoluut zeker wel de goeie verstuivers erin gedraaid?
Waarvoor heb je de verstuivers eigenlijk vervangen en heb je de oude nog?
AudiS8 (0), 18 jaar geleden
Hij rookt best wel veel, de turbo hoor je wel maar niet zo goed als voorheen toen ie heel goed trok. Bij de dealer geeft ie bij de uitleesttest niets aan alles ok. De verstuivers zijn door mb dealer vervangen omdat de oude begonnen te tikken.
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
hmm.. pomptiming wel ok? Voor mij wordt het nu gokken trouwens.
Cosmo (0), 18 jaar geleden
Is het alleen in de 4e/5e versnelling? En nadat hij max 120 km/h rijd en 3500 toeren, kan je dat dan wel in de 1e tot 3e versnelling max toeren halen? Of blijft hij dan ook tot 3500 toeren rijden?
primera p11 (0), 18 jaar geleden
Ik neem aan dat de storingen ook gewist zijn.
AudiS8 (0), 18 jaar geleden
Ja Rene het is idd alleen in de 4e/5e versnelling. En in de 1ste tot 3de versnelling kan ik wel een hoger toerental halen. Ja de storingen zijn gewist Primera
presby9181 (0) PRO, 18 jaar geleden
pomptiming op een CDI? daar ga je niet veel aan kunnen timen vrees ik.
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
wat ik al zei; dat wordt gokken voor me. Wordt dus niet met tandriem aangerdreven die pomp? En geen basismerkteken ofzo??
Meteen leermoment voor me!