Mercedes-Benz V-Klasse: HELP V220 CDI geen trekkracht in 4de en 5de versnelling max

Bouwjaar: 1999

Hola,

Ik heb hier een V220 CDI van eind 99.

Nou heb ik afgelopen week kennelijk een mankement opgelopen. Na het vernieuwen van alle 4 de verstuivers heeft de auto geen trekkracht meer. Dit is vooral te merken in de 4de en 5de versnelling, de auto komt dan nml. NOOIT boven de 3500 toeren/m. Daardoor rij je met moeite 120 km/h (en met volledig ingetrapt pedaal) en heb je absoluut geen trekkracht bij heuvels.

Tot heden blijft zich dit probleem voordoen, bij uitlezen geeft de auto geen foutcodes/storingen aan. Wie o wie kan mij met dit probleem helpen.


Alvast bedankt!

groeten,

Kamal

PS. Voordat de verstuivers werden verwisseld + de turboslang had deze dit probleem niet.

AudiS8

Geplaatst door AudiS8 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Moeten die verstuivers niet worden ingeleerd ??

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Dat denk ik ook.
Volgens mij moeten ze aangemeld worden in de ecu.
Zodat per cilinder de inspuiting bepaald kan worden.

AudiS8 (0), 18 jaar geleden

Ah zo, kan het dan wel zo zijn dat ie in de lagere versnellingen wel tot zijn max toeren komt? Want dat is nml. wel zo

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

geen idee of dat kan, maar bel je dealer op (als hier niemand reageert) en vraag of je straffeloos verstuivers wisselen kan zonder dat ze moeten worden ingeleerd in de computer.

presby9181 (0) PRO, 18 jaar geleden

Het kan zijn dat je de nummers op de injectors (denk 1-4) moet ingeven in de CDI. Maar dit is enkel zo gedaan om de milieu normen te behalen, ze worden na de productie getest op hun inspuit hoeveelheid (zeer minieme verschillen) en krijgen dan een nummer opgedrukt zodat de CDI daar rekening mee kan houden.
Wanneer je de nummers niet ingeeft ga je echt niets merken.

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

hoef je niet in te leren

AudiS8 (0), 18 jaar geleden

De dealer komt er zelf niet uit. Storing is ontstaan na monteren van verstuivers en een nieuwe turboslang (was nml. gescheurd). Hi jrijdt nu op zich goed alleen komt ie niet hoger dan 120 km/h omdat ie op 3500 toeren/m stopt.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

ok, dan wordt het symptomen zoeken.. Rookt hij? Hoor je de turbo nog? Bij de dealer blijkbaar ook geen storingen in het geheugen of afwijkende sensor parameters vastgesteld? Absoluut zeker wel de goeie verstuivers erin gedraaid?

Waarvoor heb je de verstuivers eigenlijk vervangen en heb je de oude nog?

AudiS8 (0), 18 jaar geleden

Hij rookt best wel veel, de turbo hoor je wel maar niet zo goed als voorheen toen ie heel goed trok. Bij de dealer geeft ie bij de uitleesttest niets aan alles ok. De verstuivers zijn door mb dealer vervangen omdat de oude begonnen te tikken.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

hmm.. pomptiming wel ok? Voor mij wordt het nu gokken trouwens.

Cosmo (0), 18 jaar geleden

Is het alleen in de 4e/5e versnelling? En nadat hij max 120 km/h rijd en 3500 toeren, kan je dat dan wel in de 1e tot 3e versnelling max toeren halen? Of blijft hij dan ook tot 3500 toeren rijden?

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Ik neem aan dat de storingen ook gewist zijn.

AudiS8 (0), 18 jaar geleden

Ja Rene het is idd alleen in de 4e/5e versnelling. En in de 1ste tot 3de versnelling kan ik wel een hoger toerental halen. Ja de storingen zijn gewist Primera

presby9181 (0) PRO, 18 jaar geleden

pomptiming op een CDI? daar ga je niet veel aan kunnen timen vrees ik.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat ik al zei; dat wordt gokken voor me. Wordt dus niet met tandriem aangerdreven die pomp? En geen basismerkteken ofzo??

Meteen leermoment voor me!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.