Ik ben in het bezit van een c240 v6 automaat uit 1997 met 113.000 km op de teller.
Sinds kort heb ik het volgende probleem:
Als ik lange tijd constant 100km per uur rijdt en vervolgens op een rustige manier wil inhalen (geen kickdown) ontstaat er af en toe een enorme blauwe rook ontwikkeling achter de auto,dit houd en paar seconden aan en verdwijnt vervolgens weer als of er niets aan de hand is.De dealer zegt dat er waarschijnlijk een lambdasonde stuk is omdat de computer zegt dat hier (ooit ??) een storing in is geweest.Mijn vraag is: Kan dit kloppen,of zijn er nog andere mogelijkheden,de auto rijdt verder perfect en verbruikt geen olie of koelvloeistof en de temperatuur loopt nooit hoog op.
Alvast bedankt voor de moeite.........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jan-deryk ga eens een keer naar duitsland op de autobaan .laat de auto eens gewoon ademhalen. je zult zien dat hy dan niet rookt. gewoon een keer goed schoonblazen
hoi,
zou kunnen wat Martin zegt maar blauw is meestal erg net als blauwe zwaailampen. Blauwe rook duidt meestal op een olie probleem het komt dan waar het niet hoort nl in je verbrandingskamers. Dit kun je ook heel simpel controleren door een keer bij bv 140 km/ph abrubt je gas los te laten je zal zien dat hij dan waarschijnlijk gaat roken geef je weer gas is het weer weg. doordat onze auto's tegenwoordig niet meer op bedrijfs temp komen( letop je meter kan aangeven ik ben bv 80C maar dat wil niet zeggen dat je motor dat is dat is de temp van de vloeistof die opdat moment langs de voeler gaat) kan alles vast koekken bv een olieschraapveertje. even blazen zoals Martin dat noemt wil dan wel eens helpen een ook de aanslag rond je kleppen lost dan lekker op ( verbrand)
mvg
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar