Ik heb een probleem met een ML. Bij ongeveer 4000 / 4500 toeren houdt ie gigantisch in. Net als of er dan een toerenbegrenzer in werking treedt, zowel op benzine als op LPG. Zodra deze inhoudt op dat toerental trekt ook de bovenste radiateurslang bijelkaar (net alsof ie vacuum trekt of zo).
Heeft iemand dit 'ns ooit meegemaakt of kan iemand me hiermee helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dit tijdens het rijden of bij stilstand.want als je de motor niet rijdend belast gaat deze altijd inhouden bij ongeveer 4000 tr.dit is een soort begrenzing.compleet normaal zou ik zeggen.
Oh dankje, dat wist ik niet. Maar het probleem is dat ie dat ook doet als je 'm belast. Wat kan dan het probleem zijn?
20 jaar
het best is de wagen even te laten uitlezen,want er zijn veel mogelijkheden ,luchtmassameter,katalysator,bobijn...
Sorry dat het zo lang duurde maar hij is nu pas uitgelezen. De EGR-klep en de bougies (alle 12) zijn verv. Nu leek het dat het over was toen we met de auto gingen proefrijden, maar na ongeveer 2,5 km trok ie voor geen meter meer. Zowel op benzine als op LPG niet. Maar als je de auto dan uitzet en opnieuw start gaat weer ff goed en dan begint het verhaal weer van voor af aan.
We hadden 'm ook even aan de 4gas-tester gehangen en daaruit konden we opmaken dat het CO te hoog is (1,5 - 2) en de HC rond de 500 tot 600 ligt. Waar kan dit aan liggen?
En dan zou ik nog willen vragen of je me soms wat gegevens zou kunnen geven van allerhandse componenten zoals bijv. de luchtmassameter, temp.sensor, gaskleppositiesensor, lambdasonde, ed. zodat ik eraan kan meten.
20 jaar
V6 met 12 bougies????? Is dit nieuw of hebben deze er 2 per cil??
Hoi Roy. Deze heeft 2 bougies per cilinder. Alfa Romeo heeft dat bijvoorbeeld ook bij heel veel motoren. Ook bij oudere (rond 1990 al). Volgens mij vonkt er eerst 1 van de 2 voor de normale verbranding en even later die 2e voor een naverbranding van een eventueel overgebleven mengsel, zodat je meer vermogen kunt krijgen. Groetjes Mikel
20 jaar
Wat betreft het inhouden lijkt het sterk op de LMM, zie ook mijn probleem met een E240 V6 (geplaatst op 01-01-04)Alleen het vacuum zuigen van de koelvloeistof slang had deze niet. Ligt dit mischien aan de radiateur dop?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar