Hallo mensen,
Even terug komen op mijn laatst post.
Het probleem is helaas terug gekomen.
Ik heb een pobleem met mijn lucht omloop regel klep op de compressor, dat is de klep boven de compressor die als hij vermogen moet leveren moet sluiten.
Die blijft hangen maar dan niet aan de zijkant ,wat ik eerst dacht.
Maar blijft gewoon open staan en beweegd niet bij gas geven.
Maar bij uitzetten van de motor en bewegen van de klep en los nemen van de stekker doet hij het weer ?
Het lijkt op een aanstuurings probleem of een inwendig probleem van de klep , aangezien die meer dan 650 euro kost leek het me toch vestandig om hier nog eens een balletje op te gooien.
Zijn er bij jullie meer van dit soort gevallen bekent?
Gaan deze kleppen vaker kapot ? Nr 111 098 0109 of nieuw nr 111 098 0050
Zijn er andere sensoren of kleppen die er mee in verbinding staan of mee helpen met aansturen van de klep?
Kun je of is er een mannier om hem in te leren ?
Moet je hem inleren ?
Alles is welkom .
Mvg martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zie veel verhalen over een olie lekkende nokkenasverstellers .
En dat hij de lekkende olie via de kabelboom verspreid.
Nou krijg ik geen fout meldingen enzo en hij loopt ook niet beroerd maar zou het niet zo kunnen zijn dat het er iets mee te maken heeft ?
Ik bedoel de electrische kabel van de lucht omloop klep loopt er ook langs,en zit zelfs in de zelfde kabelboom verwerkt.
Ik kwam de olie zelfs tegen bij de aansluiting van de omloop klep.
Zou de klep daar van op tilt kunnen slaan ?
Of moeten er dan meer of andere storingen van voor komen ?
Ik heb alles zo goed als vet vrij gemaakt.
Hoop dat het probleem voor een tijdje op gelost is dan weet ik wat ik moet vervangen ..
Mvg martijn
Heb je ook daadwerkelijk last van olie in de kabelboom?
Dag Martijn ik heb wederom hetzelfde probleem gehad met mijn C200 compressor uit 2003. Half jaar geleden heeft Stern de lucht regelklep vervangen en opnieuw moeten inleren, de Mercedes had boven verwachting weer een geweldige trekkracht . De monteur zei overigens dat dit de goedkoopste oplossing was, maar als het onderdeel voor de regelklep defect zou zijn een stuk duurder zou uitvallen.
Het is geen opbeurend bericht maar het zou goed kunnen dat dit nu het probleem is.Of kiezen om toch maar de regeklep te vervangen die je hebt gereinigd.
Ik blijf je volgen Succes.
Mvg,
Ron
11 jaar
Heb het probleem gevonden ..
Olie lekkage vanaf de nokkenas versteller ....
Nokkenas versteller vervangen kabelboom vervangen+modificatie en de computer schoongemaakt daar zat ook de olie ook al.
Probleem opgelost kost een paar centen maar dan heb je ook wat...
Groeten martijn
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar