👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Gisteren op de snelweg, de automaatbak (g-tronic 7) bleef bij het minste geringste beweging van het gaspedaal maar schakelen. De motor bleef ook relatief hoog in toeren, eenmaal de gas ingetrapt kwam de auto maar moeizaam naar een hogere snelheid. Eenmaal thuis de auto uit en nogmaals gestart, toen ging het motor lampje branden. Vanmiddag met een eenvoudige uitlees OBD de foutmelding achterhaald, deze kwam op P0101.
Kan ik er nu vanuit gaan dat het alleen de lmm is die de omschreven problemen geeft? En als er een nieuwe is geplaatst, verdwijnt de foutcode dan automatisch?
Ik heb er inmiddels een nieuwe lmm in geplaatst, storing blijft aanwezig. Ben nu even bij de plaatselijke garage geweest met professionele uitlees apparatuur, deze gaf ook p0101 als foutmelding (geen andere meldingen overigens erbij). De fout is gewist maar hij kwam ook net zo snel weer retour. Ik zal vanmiddag alle slangen eens na lopen of er toch geen lekkage is. Kan een lek in de slang na de turbo ook deze foutmelding veroorzaken?
2 weken
Inmiddels de 2e lmm geplaatst, conclusie is dat de eerste nieuwe geplaatste dus ook kapot was en dezelfde foutmelding gaf. Nu is de storing weg. Vorige week zaterdag toch weer een storing echter dit verwees naar een probleem met de turbodruk, dit bleek een gescheurde slang te zijn. Deze heb ik vernieuwd en tot nu toe geen foutmelding meer gehad. Wat mij betreft is deze topic gesloten.
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
Nee , er zijn nog andere mogelijkheden , bedrading , valse lucht ect.
Daarbij hoeft een goedkoop simpel uitleesgebeuren niet de juiste diagnose te stellen.
3 weken