Hallo,
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar het volgende probleem van een mercedes 450 sl van bj 1972
D-tronic automaat. Hij start prima, alle 8 cilinders doen mee, loopt prima stationair maar eenmaal met optrekken gaat
de motor inhouden en stotteren. Hij loopt op dat moment niet meer op 8 cilinders. Bij gas volledig intrappen
houd hij even in en gaat er dan wel op volle kracht vandoor, alle cilinders doen dan zo te horen wel mee.
Ik heb van de ontsteking de contactpunten vervangen en afgesteld en de bougies zijn nieuw evenals de kabels.
De brandstofinjectie-contactpuntencassette is ook vervangen....deze zit gemonteerd onderin het onstekingshuis. De oude was aangetast en er was aan gesoldeerd. het is hier wel beter van geworden maar nog niet helemaal goed.
Bij heel rustig gas geven en optrekken gaat het goed, maar daarna gas geven en optrekken is het mis.
Als je het gas weer los laat en rustig optrekt dan gaat dit prima
Is er nog iemand die ervaring heeft met en 450 sl v8 motor met D-tronic.
Verder ook al de vacuumslangen vervangen en Co gecontroleerd.
Compressie meten ook al gedaan...dit was van alle cilinders goed.
Injectie verstuivers ook gecontroleerd, maar ook deze functioneren goed. Verdelerkap en rotor nog niet vervangen.
Ik hoop van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en kleppen gesteld??
vervroeger in de ontsteking niet vast ?
Zal nog wel mechanisch zijn zit meestal onder de contactpunten.
makkelijk te controleren door een scooplamp dan moeten de graden vervroegen.
of de rotor verdraaien en kijken of hij terug springt.
[quote=robby10030]en kleppen gesteld??[/quote]
Bedankt voor je reactie, maar ook de kleppen zijn al gesteld
[quote=Jeromeke]vervroeger in de ontsteking niet vast ?
Zal nog wel mechanisch zijn zit meestal onder de contactpunten.
makkelijk te controleren door een scooplamp dan moeten de graden vervroegen.
of de rotor verdraaien en kijken of hij terug springt.[/quote]
Hoi, ja deze zijn inderdaad mechanisch en heb ik al gecontroleerd toen ik de brandstofontstekingscassette vervangen heb. Ik heb toen het ontstekingshuis uitvoerig gecontroleerd en ook de contactpunten vervangen.
In iedergeval bedankt voor je reactie
temperatuurvoeler inluchtfilter eens afkoppelen en zien wat hij dan doe -de barmetrichsedoos op linker binnenflank eens afsluiten of stekker af
kan u op de motortester (scoop)niet zien of het de onsteking of brandstof probleem is bij plots gas geven--onderdruk meten( eventuweel begin valse lucht)
[quote=willy9]temperatuurvoeler inluchtfilter eens afkoppelen en zien wat hij dan doe -de barmetrichsedoos op linker binnenflank eens afsluiten of stekker af
kan u op de motortester (scoop)niet zien of het de onsteking of brandstof probleem is bij plots gas geven--onderdruk meten( eventuweel begin valse lucht)[/quote]
Hallo Willy,
Bedankt voor de tip, hij reageert beter nu de stekker van de inlaatluchtsensor is.
Ik heb het probleem ondertussen gevonden, misschien een beetje lullig maar ik heb toch 1 bougiekabel (weer)vervangen die met hogere toeren niet kon meekomen, hij gaat nu als de brandweer.
Het ging om de bougiekabel waar een zender omheen zat. Ik heb deze zender laten vervallen, hij is volgens mij alleen van belang voor de uitleesstekker. Voor de rest heb ik de onstekingvervroeging afgekoppeld, het werkt zo namelijk prima. Waarschijnlijk is het spul ook wel een beetje versleten, maar....heel kostbaar om alles te vervangen. In iedergeval bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Richard.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar