Mercedes-Benz C-Klasse: inhouden geen kracht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: c200 cdi

Hallo

ik heb een c200 cdi die getuned is door een prof naar 150 pk een maand geleden , de auto was echt een monster hij was laag in de toeren heel sterk nu een maand later merk ik in eens dat de auto laag in de toeren minder krachtig is , als ik plank gas geef houd die in en komt later de turbo in dienst lijkt het wel het valt mij vooral op dat hij laag in de toeren dus onder de 2000 toeren best slap İK heb de egr laten schoonmaken , ik heb hem aan de computer gehad maar niets gevonden kan iemand mij aub helpen met dit probleem , dus als ik plankgas geef houd die in en komt die later op gang .

ps : ik heb laatst ook slechte diesel in de auto gehad die ik had gekocht in het buitenland want hij begon te roken maar de trekkracht was ok


PLEASE HELP ME !!!!!!!!

dennis2734

Geplaatst door dennis2734 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

jan T (5) PRO, 15 jaar geleden

ari ga terug naar de gene die getuned heeft want je zal er denk ik van uit moeten gaan dat daar iets mee niet goed zit.
ik neem aan dat hij altijd goed gereden heeft ook voor de tuning.
dus je hebt geen storing uitkunnen lezen en mij lijkt dan dat dat over blijft.

groetjes jan.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Uitlaatsysteem (katalysator) wil ook nog wel eens dicht gaan zitten.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

Hallo

ik ben terug gegaan naar de gene die hem getuned heeft maar niets ? hoe kan ik de katalysator testen ik word hellemaal gek waar ik moet gaan zoeken ?

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

en stel je voor dat de luchtmasameter het niet goed doet hoe kan ik dat testen en had het met het uilezen worden aangegeven als het niet goed werkt

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

De kat testen word wat moeilijk ,maar als de kat of uitlaat verstopt zit en je geeft een paar keer flink gas dan hoor je een blazend geluid achter bij de uitlaat.
Je kan ook wel voelen dat de uitstroom van het uitlaatgas te weinig is, pas wel op dat je je hand niet verbrand aan het hete uitlaatgas.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

maar blazend geluid moet toch normaal zijn het is tenslotte de uitlaat ?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja,maar het klinkt anders als normaal weet je niet iemand met dezelfde auto om te vergelijken.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

nee niemand in mn omgeving heeft deze auto , het is heel raar laag in de toeren is die zwak ? wat kan ik allemaal testen ?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de uitlaat verstopt zit trekt de motor niet en is de topsnelheid veel te laag.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

maar als de uitlaat verstopt zit geeft die dan bij het uitlezen geen fout code ?

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

ik heb net gekeken en inderdaad er komt een blazend geluid uit de uitlaat net of er een kleine gaatje zit waar het lucht met moeite uitkomt, maar moet het bij het uitlezen geen storing worden weergegeven want de auto kan dan waarschijnlijk moeilijk de druk kwijt toch?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nou dan heb je de oorzaak denk ik gevonden.Als het MM lampje niet aan gaat zul je ook geen storingscode hebben.
Zoek maar eens met de zoekfunctie op deze site er zijn meerdere topics over deze klachten bij mercedes.
Hans

Hans4040 (185) PRO, 15 jaar geleden

Nee, een verstopte uitlaat staat niet in het storings geheugen.
Niet ALLES wordt ge-monitort en opgeslagen.
(lekke band staat er ook niet in)

mvg,
Hans.

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

een lekke band is logisch dat die dat niet aangeeft maar als de uitlaat geen druk kwijt kan dan moet er toch ergens een storing onstaan ?maar wat moet ik hier nu mee doen ? waar is die precies verstopt hoe moet ik dat uitvissen ???????

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Meestal zit de kat verstopt, helaas los je dat niet zomaar even op zonder hefbrug word het zeuren.
Je zou eerst kunnen proberen om de uitlaat ergens voor de kat los te maken en dan een stukje proberen met rijden of het beter is.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

ik heb gisteren even achter de auto gestaan en een kameraad heeft even op de gas pedaal getrapt wat mij opviel is een heel raar blazend geluid er komt bijna niets uit maar na een paar seconde komt er een hele vieze zwarte rook uit , lijkt net alsof die verstopt is maar ik zal niet weten waar , dus als de gas word ingetrapt komt er een raar blazend geluid uit net alsof er geen druk kwijt kan en daarna komt in 1 keer alles eruit zwarte roet dus??????????

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja dat zei ik toch al,maar waar de boel verstopt zit weet ik van hieruit ook niet.

Hans

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

waar kan ik het beste de uitlaat schoon laten maken ? en waar moet er op gelet worden om geen schade aan te richten ?

spanbandje (0) PRO, 15 jaar geleden

als de kat verstopt zit komt dit waarschijnlijk door het tunen van de motor, door het tunen wordt er meer brandstof ingespoten daardoor roet de motor meer, als je echt op het randje gaat zitten, werkt dit goed met de moderne brandstoffen, maar met een brandstof uit BV (oostblok) gaat het niet dan rookt de schoorsteen meer dan de kat aankan, en als hij dichtzit heb je trekklachten, de motoren fabrikanten moeten een motor leveren die met alle brandstoffen overweg kan omdat we in europa een zeer goede brandstof hebben kunnen wij hier de motoren fijntunen zodat we de goede kwaliteit van de brandstof ook benutten, daarom zie je de meeste tuning alleen bij dieselmotoren omdat deze relatief makkelijk aan te passen zijn. misschien kan je de kat omgekeerd doorblazen, als hij echt dicht zit zou hij net als een roetfilter schoongebrand moeten worden, roet is eigenlijk onverbrande brandstof, en en roetfilter brand zichzelf schoon boven een bepaalde temp, maar die haalt een kat normaal niet, ik weet niet of deze er tegen kan als de temp te hoog is gaat hij kapot, andere oplossing Kat uit de pijp hakken, bij APK meten we nu alleen nog roet en geen 4 gas.
M.v.g. Marcel

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

Hallo

ik heb vandaag de kat leeg laten maken ze hebben het open gelast en alles eruit gegooid en daarna dichtegelast maar niets veranderd :( , ik heb hem weer laten uitlezen maar geen fouten gevonden , kan het zijn als de luchtmassameter kapot is of onvoldoende werkt dat het apparaat dit niet aangeeft ?

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

Hallo

een vraagje aan jullie als de lmm onvdoende of niet juist werkt zal dit naar boven komen als de auto laat uitlezen , en bv als de turbo niet goed werkt ? mijn probleem is als ik plankgas geef reageert hij niet direct maar later ?

Highway (65) PRO, 15 jaar geleden

mijn probleem is als ik plankgas geef reageert hij niet direct maar later ?

Wat je hierboven omschrijft lijkt op een LMM. Weet niet wat voor type er in zit maar als het een hitte draad type is kan deze draad als het waren vervuild zijn en dus niet goed meer de hoevelheid lucht meten. Hij werkt dan nog wel en daarom wordt er geen foutcode van aan gemaakt Even proberen van een andere auto.

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

maar bij het uitlezen geeft die geen lmm aan . of kan de computer dit niet uitlezen .

mvg

Highway (65) PRO, 15 jaar geleden

Jawel maar, de computer ziet geen storing. Ze kunnen wel de waarden zien als de waarde tijdens rijden.
De waarden zal dan te laag zijn ten opzichte van de gewenste waarden.

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

ik zal het eens na laten meten , maar moet het onder het rijden gebeuren dan ? past zo n grote kast wel in de auto :)

dennis2734 (0), 15 jaar geleden

Hallo

het is me gisteren opgevallen dat er een klein scheurtje zit in mijn olie dop kan dat een probleem zijn ?

Hans4040 (185) PRO, 15 jaar geleden

zolang er geen olie uit lekt niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.