👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn mercedes W124 type 200 uit 1990 is voorzien van een Pierburg 2EE vergasser (carburateur). Als ik bv. op de snelweg even de auto doortrek tot 5000 toeren en ik rijd daarna binnen de bebouwde kom, dan houd de auto even in als ik in de 3e versnelling constant 50 rijd. Het lijkt erop alsof de lambdasonde dan traag reageert en een denkmoment heeft van soms wel 3 a 4 seconden. Ook komt het voor dat als ik de auto warm heb weggezet en ik een uur later weer ga rijden, de auto slecht reageert op het gaspedaal. Hij accelereert dan niet op halfgas maar wel bij volgas. Overigens rijdt de auto verder als een zonnetje en het verbruik gemiddeld is ook netjes
1 op 11.4. Ik heb al diverse onderdelen vervangen of gereinigd, zoals: rotor, rotorkap, bougiekabels (beru), boegie's, luchtfilter, koelwatertemperatuurcensor, voetpakking van de carburateur en de carburateur is geheel gereinigd. Zelf denk ik aan de lambdasonde of de katalisator! Maar waarom dan de eerste storing als ik kort daarvoor veel toeren heb gemaakt? Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor een afbeelding van de carburator kan je kijken op www.ruddies-berlin.de
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar