auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz E 220 CDI: injector lek

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 159980, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Hallo,
We hebben een e220 met injector lek.
Bij terug insteken van de rekbout, is die zot gedraaid.
Ik heb verscillende vragen hierover.
- er zijn specials bussen van MB van 2cm lang, buitendraad 10 mm en binnendraad 6 mm.
Mag deze getapt en gezet worden aan de bovenkant? Voor goed te zijn moet het beneden gezet worden zoals de orginele maar vraagt veel werk , heeft iemand ervaring hiermee.
- waar de orginele tap is, loopt er een oliekanaal of koelvloeistof kanaal eronder?
-Na de installatie van een nieuwe injector, moet er de star diagnose gezet worden voor bepaalde instellingen te wijzigen? Zoja wat en hoe? Een vriend heeft er ene maar heeft zelf nog nooit injector vervangen.
- wagen heeft 300.000km aan de teller en werkt redelijk hard met kloppen . Hoe lang gaat een injector mee.

[ ik weet niet hoe lang dat de lek al bestond, maar heeft een gleuf gevreten aan de injector waar de koperen ring tegenkomt. Bij insteken van een nieuwe ring was er nog altijd lek.
Ondertussen steekt er een nieuwe injector met een tap op de bovenkant van cilinderkop. Ik merk dat de auto 3 à 4 keer moet draaien om te kunnen starten.]

Mvg,
Alvast bedant.

Geplaatst door

zuriye (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moarn,
Ik heb hetzelfde gehad, ook de draad uit de kop.
Ik heb een draadbus laten maken uit een draadstang M10 met een M6 binnendraad.
Het gat heb ik opgemeten qua diepte en daarna het gat opgeboord naar ø8.5 mm.
Vervolgens M10 draad erin getapt en de draadbus gemonteerd.
Zorg wel dat de zitting waarin de ring komt te liggen schoon gemaakt is, hiervoor is een setje te verkrijgen in de handel.
Verstuiver gemonteerd en voorzien van nieuwe ring en rekbout.
Ik heb al 2 verstuivers op deze manier vervangen en alles draait nog goed (en lekt niet meer)

Pieterb1 0

8 jaar

Welke afmeting heeft de sitting "frees".
15 mm waar die schraapt en 19 mm de kop, is dat goed? Is het ook nog plat ? Ik GA het via internet bestellen.

zuriye 0

8 jaar

Hoe lang was je draadbus?

zuriye 0

8 jaar

Volgens mij heb ik de draadbussen op 60 mm laten maken, let wel op dat deze iets onder het oppervlak van de kop worden geschroefd.
Het frees setje wat ik heb gekocht, bevatte meerdere afmetingen (maar wel voor de CDI).
Hierin zitten zowel een frees voor de zitting in de kop als wel voor de onderzijde van de verstuiver (ik heb dezelfde verstuiver weer gemonteerd).
Wel met een overmaatse ring (is iets dikker)

Pieterb1 0

8 jaar

Nieuwe injector, want er was een barst op de kop
Zitting geschraapt
Nieuwe koperen dichting
Draadbus van MB van 2 cm aan bovenkant geplaatst met een nieuwe rekbout
Auto is gestart en rijdt zonder reset via star diagnose.

zuriye 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.