auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 200: Je hoort de kleppen soms tikken.

Bouwjaar: 1994

Beste lezers,

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb een 200 Diesel 2.0,maar als ie stationair loopt, hoor je de kleppen tikken (Motor op temperatuur).
Als ik gas geef hoor je hem nog even
(duidelijk meer geluid bij gas) en dan is het geluid weg, maar het komt na een minuutje weer terug het geluid.
Is het mijn verstuiver ofzo die begint met problemen?
Als dat zo is wat kan ik daar tegen doen een middeltje ofzo?
In de motor zit vol synthetische olie (nieuw) met oliefilter.
Verder loopt de motor goed!
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klepstoters of koppkking versleten. Dus eerst oliedruk in de kop meten = voldoende dan stoters vervangen indien niet stoters en koppakking. Na ca 200000 km zijn de stoters vaak wel versleten. Uit eigen ervaring weet ik dat geen enkel 'vloeibaar lapmiddel' hiertegen werkt, vervangen is de enige oplossing.

Groeten,

Paul

paulmichiel 0
badge

19 jaar

Synth olie is eerder 'slecht'dan goed bij zo'n motor,probeer eerst eens gewone 10/40

arnold690 0
badge

19 jaar

ik sluit me bij arnold aan ,iets dikkere olie gebruiken.

izzi 0
badge

19 jaar

Toen ik deze auto kocht had ik dat geluid niet
(2 maanden geleden).
Het gaat om ee nieuw type 200 Diesel motor, auto zelf is ouder.
(kenmerk motor ruitensproeier word opgewarmd enz.)
Maar toen heb ik de olie laten verversen en de garage heeft er vol synthetische olie in gedaan, omdat dat beter zou zijn.
Hij repareert voornamelijk Mercedes, dus vond het geen probleem.
Wel moet ik zeggen dat hij bij 2500 km, 1 liter olie verbruikt heeft dat soms er mee te maken, verkeerde olie?
(koelvloeistof is gewoon blauw van kleur en geen rook uit uitlaat).
De motor is als het goed is gereviseerd (stand 35.000 km), zo heb ik het gekocht en het lijkt er ook op en het ziet er helemaal schoon uit, maar of het goed gedaan is weet ik niet.
Kan het kwaad als ik nog zo rijd tot de volgende oliebeurt?
Alvast bedankt voor de reacties.

1 op 2500 is veel te veel,normaliter hoef je zelfs niet bij te vullen tussen de beurten door[15.000 km]

arnold690 0
badge

19 jaar

Tsja ik ga ervan uit dat het niet goed is deze blok.
Ik kijk het nog aan (ik heb hem nog 1,5 maand) en anders verkoop of reparatie.
Iedereen bedankt.

Zo te horen zijn het de klepstoters. Klinkt niet zo fraai maar het kan niet al te veel kwaad. Het lijkt me sterk dat de motor 35000 km geleden gereviseerd is. Het blok van een 200D kan probleemloos 500.000 km mee, de kop iets minder. Een compressietest kan je in dit geval veel vertellen. het olieverbuik is veel te hoog voor een dergelijke auto.

jantje5141 0

19 jaar

Ik heb vandaag (01-03-05) de olie ververst 10w 40, kijken wat ie nu doet hij klinkt al een stuk beter (rustiger het tikken), nu maar kijken...
Iedereen bedankt, en ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,

Hoi,
Loopt ie al wat beter met de 10w 40? is deze synthetisch?

Cakir 0

19 jaar

Ja hij loopt zeker stukken beter (
met 10 w 40 half synthetisch), en minder geluid, maar toch hoor je de kleppen maar veel minder, maar ik heb hem helaas niet meer, voor de rest was ie goed, ik heb hem verkocht 3 weken geleden.
Wie weet er nog 1 met schade 190 d of 200 d vanaf 1990 voor weinig?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.