Mercedes-Benz 190: kachelkraan kan niet bediend worden

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Lieve mensen,

De kachel van mijn auto (rechterkant) blijft warme lucht blazen. Men heeft mij verteld dat de kabel (verbinding tussen draaiknop en kachelkraan) los of stuk is. Volgens mij is dit ook zo want je voelt bij het draaien van de knop geen weerstand terwijl je dat bij de linkerknop wel voelt.

Mijn vraag is of iemand mij kan zeggen hoe ik bij de kabel kom.

Mvgr

Werner

VW Golf VII

Geplaatst door VW Golf VII (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

RoelV (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je er vanonder het dashboard niet bijkunt kun je misschien het hele paneel eruit halen, twee schroefjes boven de asbak en dan iets omhoog wegtrekken, omdat er aan de bovenkant twee lipjes zitten. Eerst wel de twee verwarmings-draaiknoppen eraf halen en de moeren losdraaien die daar achter zitten. Ow ja en de schuifschakelaar van de aanjager.

VW Golf VII (0), 16 jaar geleden

Dank voor je reactie Roel, ga komend weekend aan de slag. Met jouw aanwijzingen moet dat een makkie zijn. Laat je nog wel weten hoe het afloopt.

mvgr

Werner

RoelV (0) PRO, 16 jaar geleden

Nou, een makkie, wel voorzichtig, omdat je anders de lipjes aan de bovenkant afbreekt. Succes in ieder geval.

Gr. Roel

VW Golf VII (0), 16 jaar geleden

Beste Roel, ik had beloofd je op de hoogte te houden over de oplossing van het probleem. Het probleem is inmiddels verholpen. Na veel onderzoek is gebleken dat de verwarmingsknop stuk was. Aan de binnenkant van de knop zitten twee dingen (spie) die bij het draaien van de knop de stang van de kachelkraan in beweging brengt. Doordat de spie door slijtage weg was, draaide de knop wel rond maar de stang van de kachelkraan niet. De rechter verwarmingskraan stond open, waardoor deze warme lucht blies. Ik heb beide knoppen vervangen. De verwarming kan ik nu weer bedienen. Heerlijk gewoon! Ik reageer laat, maar wilde mijn opgedane ervaring alsnog met anderen delen.

Mvgr

Werner

pato1947 (0), 16 jaar geleden

Mijn 190D tussen koppeling huis en motor komt olie uit (vermoedelijk krukaskering) komt dit vaker voor motor heeft 185000 km gedraaid. is dit makkelijk op te lossen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.