close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190: kachelkraan kan niet bediend worden

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Lieve mensen,

De kachel van mijn auto (rechterkant) blijft warme lucht blazen. Men heeft mij verteld dat de kabel (verbinding tussen draaiknop en kachelkraan) los of stuk is. Volgens mij is dit ook zo want je voelt bij het draaien van de knop geen weerstand terwijl je dat bij de linkerknop wel voelt.

Mijn vraag is of iemand mij kan zeggen hoe ik bij de kabel kom.

Mvgr

Werner

Geplaatst door

VW Golf VII (75)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je er vanonder het dashboard niet bijkunt kun je misschien het hele paneel eruit halen, twee schroefjes boven de asbak en dan iets omhoog wegtrekken, omdat er aan de bovenkant twee lipjes zitten. Eerst wel de twee verwarmings-draaiknoppen eraf halen en de moeren losdraaien die daar achter zitten. Ow ja en de schuifschakelaar van de aanjager.

RoelV 0
badge

17 jaar

Dank voor je reactie Roel, ga komend weekend aan de slag. Met jouw aanwijzingen moet dat een makkie zijn. Laat je nog wel weten hoe het afloopt.

mvgr

Werner

VW Golf VII 75

17 jaar

Nou, een makkie, wel voorzichtig, omdat je anders de lipjes aan de bovenkant afbreekt. Succes in ieder geval.

Gr. Roel

RoelV 0
badge

17 jaar

Beste Roel, ik had beloofd je op de hoogte te houden over de oplossing van het probleem. Het probleem is inmiddels verholpen. Na veel onderzoek is gebleken dat de verwarmingsknop stuk was. Aan de binnenkant van de knop zitten twee dingen (spie) die bij het draaien van de knop de stang van de kachelkraan in beweging brengt. Doordat de spie door slijtage weg was, draaide de knop wel rond maar de stang van de kachelkraan niet. De rechter verwarmingskraan stond open, waardoor deze warme lucht blies. Ik heb beide knoppen vervangen. De verwarming kan ik nu weer bedienen. Heerlijk gewoon! Ik reageer laat, maar wilde mijn opgedane ervaring alsnog met anderen delen.

Mvgr

Werner

VW Golf VII 75

17 jaar

Mijn 190D tussen koppeling huis en motor komt olie uit (vermoedelijk krukaskering) komt dit vaker voor motor heeft 185000 km gedraaid. is dit makkelijk op te lossen.

pato1947 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.