👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
sinds 2 weken heb ik een 250D automaat uit 1985, super auto maar plotseling werkte de kickdown niet meer, schrok ervan en dacht dat m`n bak kapot was, nou schijnt het de schakelaar onder het gaspedaal te zijn, of de stekker op de bak, de stekker heb ik gister door gemeten terwijl de knop helemaal ongedrukt was, je zou zeggen dat wanneer je de knop indrukt er spanning op de stekker moet komen, deze stekker is 4 polig, heb alles gemeten maar hij geeft alleen onregelmatig spanning op de 1e pool van de stekker, er schijnt ook een relais te zitten voor de kickdown ( bij de accu??)
wie heeft er ervaring met de W124 en met dit probleem en kan me er meer informatie over verschaffen, alvast vriendelijk dank, Marco Werkhoven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Marco,
Als je er verder geen last van hebt zou ik het zo laten!
Of het moet zijn dat je veel wil scheuren met je 250D......dan moet je nog even verder zoeken! Met electra heb ik niet zoveel.
Waarom: Je automaat schakelt toch vanzelf terug als hij dat nodig vind en een kick-down is niet altijd goed voor je motorblok. Je komt dan in zeer hoge toerentallen met je motorblok en kans op motorschade. Een drijfstang steekt zo uit je blok.
Maar dit is aan jou.
Misschien vocht bij relais achter accu door verstopping waterafvoer. Oxydatie in het relais
Het was gewoon de versnellingsbak.
Bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar