De auto heeft rechts voor een aanrijding gehad. Geen zware klapper.
De complete ophanging rechts voor is vervangen. Dus andere schokbreker, triangel enz.
Nu klaagt de klant over een klapperend geluid\gevoel bij het in werking treden van de ABS. Na een proefrit is dit probleem ook geconstateerd.
Als je met de auto op een zandpad of in de berm rijdt, en vol remt, dan lijkt het alsof de veerpoot op triangel heen en weer beweegt.
Zoals gezegd: alles is nieuw. Oude materiaal terug gezet... zelfde probleem. Nieuwe spul weer terug: hetzelfde.. Auto is ondertussen op een schokdemper bank geweest en daar zijn geen mankementen gevonden.
Motorsteun rechts is ook vervangen om dat ook uit te sluiten.
Kent iemand dit probleem?
bij voorbaat dank.
Geplaatst door onroptem (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Zijn de remmen ook vernieuwd? Voel je het ABS of trillen inhet stuur?
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
De remmen zijn niet vernieuwd. Ook geen trillen in het stuur.
Het is echt een bonkend geluid/gevoel. Alsof de draagarm of veerpoot of subframe op en neer klapt door het in werking treden van de ABS..
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
Heeft niemand een idee?
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Treedt het ABS zo snel in werking of merk je het alleen tijdens het werken van het ABS?
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
Je merkt het alleen tijdens het in werking treden van de ABS. En dan voornamelijk op ongelijke ondergrond ( zandpad e.d. ).
Klant komt vaak bij boeren bedrijven en rijdt dus ook vaak onverhard.
Het lijkt echt of er iets schuift of beweegt. Maar bij visuele inspectie is er niets te zien. Alles is gemonteerd volgens voorschriften. Subframe is helemaal nagetrokken...
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
Niemand een suggestie?
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Ik denk niet dat dit een makkelijk probleem wat op afstand is op te lossen, zonder de schade gezien te hebben en de zonder de auto nu erbij te hebben.
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
Hmm... ja daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar ik zoek verder.
Zo snel ik meer weet dan post ik het.
onroptem (0) PRO, 10 jaar geleden
Waarschijnlijk opgelost.
Voorste draagarm verkeerd geleverd... Dus arm is hetzelfde nummer, maar rubber dat er in zit is een ander nummer.
Dus vooralsnog succes.. eindelijk.
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Tja, dan blijf je lang zoeken! Maar is er ook iets aan te zien?