Eind Juni in hitte in lange file voor de Frans/Luxemburgse grens liep de temperatuur veel te hoog op in het rood op ca 120 graden. Pas toen begon de ventilator extra te koelen en waren we gered aangezien we totaal niet uit de file konden ontsnappen.
Het lampje van de koeling gaf intussen al een te laag niveau aan.
Dit was ons 3 jaar eerder in Duitsland ook al eens overkomen. Mercedes dealer kon toen geen fout vinden en gaf alleen liter koelvloeistof mee.
Er moet toch een storing in een thermostaat of temp sensor zitten dan? Iemand een idee wat ik eraan kan doen om dit in de toekomst te voorkomen?
BVD voor tip!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch uit laten zoeken wat er fout gaat , zit niet veel anders op.
Je zou eventueel een schakelaar kunnen maken waarmee je buiten alles om de fan kunt schakelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar