close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 280: Koelvloeistoflekkage

Bouwjaar: 1976

Hallo,

heb onlangs de waterpomp vervangen,maar wanneer ik de radiateurdop los draai,begint de motor spontaan koelvloeistof te lekken,weet niet waar het vandaan komt maar ben er wel aardig zeker van dat het niet van de waterpomp afkomt(heb er trouwens nog vloeibare pakking tussengedaan)
Is het misschien een (ont)lucht(ings)probleem?Zoja,wie kan mij dan vertellen op welke manier ik het best ontluchten kan?
Heeft iemand hier misschien ervaringen met ditzelfde probleem gehad?
Hoor graag reacties want ik kom er niet meer uit :-(

alvast bedankt....

groetjes....

Geplaatst door

classicman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je hem niet heeft onlucht drukt de lucht in het systeem de koelvloeistof er weer net zo hard uit tijdens draaien.
Zet je kachel op max heet, laat motor met geopende koelvloeistof dop warm draaien en steeds tot max bij vullen totdat koelvin mee gaat draaien. laat dan motor afkoelen en controleer je peil koud zonodig bijvullen .
als er op je thermostaathuis een boutje zit is deze ook voor onluchten open draaien tijdens vullen tot het er uit stroomt afsluiten en bovenstaande alsnog volgen.
waarschuwing wees voorzichtig ga niet boven de opening hangen komt wel eens voor dat er wat uitgegooid wordt als er erg veel lucht in zit.

nic 0
badge

17 jaar

ok bedankt nic voor je reactie.
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat je het best bij de kachel moet gaan bijvullen,klopt dat?

groetjes....

classicman 0

17 jaar

ik zou niet weten hoe dat dan moet volgens mij heb je maar 1 radiateurdop

nic 0
badge

17 jaar

nou ja je weet wel,gewoon klemstukje losdraaien en dan rechtstreeks in de slang gieten met een trechter o.i.d.(hoogste punt)

maar goed,vandaag dus ook nog het huis van de waterpomp losgehaald en ook daar een nieuwe pakking + vloeibare tussen gedaan,alles weer gemonteerd en nu 'lijkt' het probleem voorlopig opgelost te zijn,'lijkt',want op het begin lekte hij nog steeds,maar na een blik van die 'anti-leak-korrels' en een half uurtje rijden is het lekken voorlopig gestopt!

classicman 0

17 jaar

Balen!Lekt alweer!
Vreemde zaak:zodra ik de radiateurdop eraf haal begint ie meteen met lekken-en dan maakt het niet uit of de motor aan of uit staat!Warm of koud maakt ook niet uit.Het loopt er echt met een straal uit :-(
Zodra ik de dop er weer op draai stop het vrijwel meteen,totdat ik de motor weer start,want dan begint ie weer.Thermostaat er tussen uit gehaald,anti leak erin,haalt allemaal niks uit...in ieder geval ben ik ten einde raad....is er niemand die dit probleem kent?

groeten jouke

classicman 0

17 jaar

als je nu eerst eens exact kijkt waar het tussen vandaan komt, zit pakking niet verkeerd om zodat er ergens GEEN pakking tussen geklemd zit. heb je verkeerde boutjes gebruikt dat je ze alleen in het boutgat vastdraaid en niet echt aanhaalt
heb je verkeerde waterpomp dat er nog een waterkanaal open is. tja kan zoveel zijn laat er anders een monteur naar kijken.

nic 0
badge

17 jaar

Ben ondertussen al weer een paar weken lekloos aan het rijden!
Er zat een minuscuul klein gaatje in de waterpomp-huis.
Nog bedankt voor de reacties in ieder geval.

groetjessss....

classicman 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.