Sinds kort ben ik in het bezit van een SL 280 bj 96. Omdat de motor langzaam op temp. kwam heb ik er een nieuwe thermostaat (orgineel) ingezet. Motor komt nu zeer snel op temp. en je ziet dat de thermostaat bij ongeveer 85 graden open gaat, waarna de temp. zakt tot net boven de 80 graden. Maar na ongeveer een 15 minuten rijden staat de themp. meter tussen de 90 en de 100 graden. Bij stationair draaien hoor ik bij 100 graden dat de viscokoppeling de ventilator meeneemt en zakt de temp. weer tot ongeveer 95 graden. Wie kan mij vertellen of dit normaal is?(of dit een normale werktemperatuur is?) Mijn gevoel is dat de koelcapaciteit te klein is. De radiator wordt wel overal warm.
De vraag is gerezen omdat mijn vorige SL 300 uit '89 (129) nl. altijd bij 80 á 85 graden bleef.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waterpomp slecht of de radiateur is vervuild
radflush erin en volgens gebruiks aanwijzing handelen en zien of t beter wordt
is niks mis mee. alles werkt zoals het moet werken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar