close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 220 Oldtimer: koppeling 220 d uit 1968 komt niet vrij

Bouwjaar: 1968, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220

Hallo,een kennis van mij heeft een mercedes 220 d uit 1968 gekocht met het verhaal er zit een nieuwe koppeling en die moet nog ingereden worden,,tja ,,maar goed hij heeft hem gekocht,nu kun je gewoon niet schakelen met dat ding,de koppeling komt niet vrij,er zit hooguit 1cm slag op de pedaal,dus als je hem intrapt en laat de pedaal een beetje opkomen schiet hij gelijk aan,dus het is kraken met die bak,nu heb ik hem opengemaakt,alles is vernieuwd hoofdcilinder ,hulpcilinder leidingen,goed ontlucht,bak eronderuit gehaald er zit een nieuwe plaat drukgroep en lager in,ik heb een gat gemaakt onder in de bak zodat ik kan zien dat de koppeling werkt,de cilinder gaat goed op en neer,als je nu de lepel pakt die de druklager open neer drukt,die zit aan een kant vast met zo'n knikker op een staafje en aan de andere kant komt de stift van de hulpcilinder,ik heb die knikker veranderd in een stelmechanisme zodat ik buiten de bak die lepel kan verstellen ,werkt mooi maar haalt niets uit,dus volgens mij zit er gewoon de verkeerde koppeling in,heeft iemand een afbeelding van zo'n koppeling en druklager zodat ik kan zien of dit juist is,of weet iemand de nummers van de plaat drukgoep en lager,zodat ik kan controleren??het oude spul de cilinders zijn er nog bij en zijn dezelfde als die ze vervangen hebben dus dat geloof ik wel,maar die koppeling??als ik de drukgroep aandraai komen die vingers helemaal plat te liggen dus ik denk dat daar het probleem zit of een te dikke plaat,dat ga ik nu nog controleren door achter de drukgroep een ring te leggen van 1 mm zodat ik in feite een dunnere plaat creéer,het druklager vindt ik ook vreemd dit is gewoon plat volgens mij moet daar een bolling op zitten die tegen die vingers aandrukt,ik heb helaas niet genoeg documentatie,wie weet hier wat op B.V.D

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 24 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft de plaat niet verkeerd om gelegen? Vaak staat het wel op de plaat: Getriebeseite o.i.d.

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

Hoi petje,nee de plaat ligt goed kan maar op een manier erin,ik heb zojuist geprobeerd met ringen achter de drukgroep maar haalt niets uit ,hij komt gewoon niet vrij,dus voor mij maar een conclusie verkeerde koppeling erin,ik heb net begrepen dat het om een 220 D uit 1984 gaat de motor is een revisie.

Eerst maar goed uitzoeken dus........

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

Nou toch wat ik gedacht heb,het is opgelost,de vorige monteur heeft een verkeerde drukgroep geplaats,dus voor die vorige monteur pppppfffrrrrrr

Foutje........bedankt...........

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.