Mercedes-Benz 280: koudstartprobleem aan 280s W126 motor 110

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 110

Hallo,
Ik ben in het bezit van een 280S W126 met motor 110 carbu en heb probleem met koudstart,hoog verbruik(18tot 20l per 100km)en met momenten gaat hij voor geen meter.Sommige dagen loopt hij dan weer als een trein,hij lekt ook benzine aan een blokje dat rechts vooraan onderaan de motor zit waardoorhij onderaan steeds vochtig is .Nu moet ik wel zeggen dat de wagen 2jaar stilgestaan heefd!Hij is al binnen geweest in garage,maar die hadden er duidelijk niet echt zin in en wisten me te vertellen dat het koudstartventiel stuk was.Waar kan ik dit op de motor teruvinden?
Bij deze alvast op voorhand bedankt!

duiveltje doet al

Geplaatst door duiveltje doet al (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Ik denk dat het 2 jaar stil staan het probleem is. Vooral een carburateur kan nogal wat problemen geven, doordat pakkingen en afdichtingen uitdrogen en lekken.
Kan ook verstopte sproeiers wezen of hij trekt ergens valse lucht, bv door gebarsten vacuumslangen.

duiveltje doet al (0), 14 jaar geleden

Beste Watson11931,

Vooreerst bedankt voor het snelle antwoord.Ik rij nu ongeveer 2 jaar met de wagen rond en had in het begin geen problemen met de koudstart,als hij toen gestart werd ging hij onmiddelijk iets sneller lopen om dan na warmloop netjesterug te zakken.
Nu gaat hij nooit van de eertste keer in gang, na 2 a3 keer starten loopt hij maar heefd weinig zin om te blijven draaien. Hij loopt dan ook vierkant en naar mijn gevoel word hij verzopen in de benzine.Als ik 1van de 2luschtslangetjes van de carbu haal loopt hij beter(valt niet meer stil maar loopt nog wel vierkant)na enige tijd loopt hij dan normaal maar met een te hoog toerental wegens de valse lucht die hij aanzuigt.
Als je voor de wagen staat en je kijkt links bovenaan op het kleppenhuis dan zie je die luchtslangetjes toekomen op een ronde moer.is dit het koudstartventiel (17 graden ).Het eerste wat ik heb gedaan bij aanvang,was het laten reviseren van de remmen,benzinetank vol gegooid en reinegingsmiddel toegevoegd voor carbu,de olie was pas ververst en hoefde volgens de garage niet.De bougies(ontstekingskaarsen) zijn ook vervangen door de juiste,olie en luchtfilter dan weer niet wegens pas vervangen net voor het uitgebruik nemen.Nu moet u weten dat de wagen van men oom was en deze goeie man heefd hem al die jaren met de beste zorgen omringt,de wagen had trouwens op 25 jaar maar een goeie 158000 km gereden.Hopelijk kan je me nog iets meer info geven waarvoor dank

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Heb je dit al gelezen?

http://74.125.77.132/search?q=cache:9Iup...

duiveltje doet al (0), 14 jaar geleden

Beste Watson 11931,

Met stijgende verwondering heb ik het artiekel doorgenomen en herken veel van het probleem.Alleen blaast die van mij niet zoveel rook maar het verklaart mischien wel waarom er geen olieverbruik is en deze steeds proper blijft na een lange rit,evenzo met de lek aan het (potje)ventiel zou op die manier te verklaren zijn wegens te veel toevoer.
Ik ga het zo snel als mogelijk uitproberen en laat je nog iets weten over het resultaat !! bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.