close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Krakende en steunende schokbrekers voorzijde

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Als ik over een verkeersdrempel rijd dan kraken en steunen mijn schokbrekers aan de voorzijde. Wie weet of en hoe ik dit kan verhelpen?

Geplaatst door

Aristoteles (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk niet dat je de schobrekers hoort
tussen de veren en de draagarm(en) zit en rubber
dat zal je horen als de auto veert
spuit een beetje afwas middel op de draagarmen of op de veren
loopt vanzelf naar beneden
denk dat t dan even weg is
zo ja veren opspannen en risinus olie erop of een spuitbus ketting vet

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Dank je, ga er mee aan de slag!

Aristoteles 0

16 jaar

spuit ook even de rubbers van de stabilisator stang in .

frans49 0
badge

16 jaar

Gaan we doen!

Aristoteles 0

16 jaar

Ondertussen: Alle mogelijke rubbers ingespoten met vet, gaatje gemaakt in rubber van fusékogels, ook vet in gespoten, probleem echter nog steeds aanwezig. Kan het zijn dat de fusékogels vastzitten en dat dit de reden van het kraken is? Ik hoor het nu ook met sturen en optrekken als de neus omhoog komt.

Aristoteles 0

16 jaar

weet zeker dat dit je fusekogels doen,heb die al tig keer vervangen ,daar kun je inspuiten wat je wil ,haalt niet uit gewoon vernieuwen,wel met vernieuwen goed opletten kunnen er maar op een manier in al zijn ze rond ,er zit een inkeping in die de juiste stand moet hebben moet je effe kijken bij de oude die eronder ziten waar deze inkeping naar toe wijst

Kan ik er gerust goedkope van een automaterrialenzaak opzetten? Deze zijn namelijk 27 euro goedkoper per stuk dan originele van Benz.

Aristoteles 0

16 jaar

ja ze zijn gewoon goed,kijk maar eens als je ze in je handen hebt dan zie je daar aan de ronding een inkeping zitten,ik verwijder altijd de rubberen stofkap en monteer die als alles op zijn plaats zit want die sneuvelen nogal graag,ga je dit zelf doen ?? heb ik tips voor je

Ik ga het proberen, geef ze maar, graag.

Aristoteles 0

16 jaar

je maakt natuurlijk eerst de onderste bout van de fuse los,en zorg ervoor dat de fuse uit zijn huis komt,dan trek je alles aan de kant en bind je eventueel vast met een touw zodat je vrij spel hebt,dan zet je onder de betreffende fuse een bok of krik daar leg ik altijd een oud lagerschaal op of een grote dop die over de fuse past en laat je de draagram op rusten,dan met een grooooote hamer een paar rake klappen sla je hem er zo uit,monteren even kijken waar die inkeping heen wijst (ik dacht naar binnen toe)dan zet je op de rand van de fuse weer een dop die er precies op past en laat je weer rusten op de krik of bok,dan bovenop weer een grote dop die eroverheen past en die op de draagarm komt dan weer paar rake klappen pers je hem er zo in en hoef je niet de hele draagarm te verwijderen.en dan weer de stofhoes erop zetten,die sneuvelen snel dus gewoon voor montage effe verwijderen

Zo moet het gaan lukken. Bedankt voor de goede uitgebreide tips. Ik laat hier nog weten als het gedaan is.

Aristoteles 0

16 jaar

Ik kom er pas eind volgende week aan toe, kan het kwaad met de auto nog een weekje door te rijden? Het kraken is de afgelopen weken wel een stuk verergerd en wil de boel niet stuk rijden.

Aristoteles 0

16 jaar

kijk eerst eens goed waar het vandaan komt een fussee kraakt niet maar gaat klapperen en je banden gaan schuin afslijten

ster 0

16 jaar

bij mercedes gaan ze wel degelijk kraken met het op en neer duwen van je auto hoor je ze al[quote=ster]kijk eerst eens goed waar het vandaan komt een fussee kraakt niet maar gaat klapperen en je banden gaan schuin afslijten[/quote]

rubber op ijzer kraakt en aangezien een fussee geheel van staal is op het buitenste rubbertje na zal hij nooit gaan kraken maar vervang het maar enje zal zien dat hij nog kraakt

ster 0

16 jaar

Als ik hier wat verder zoek op de site kom ik vaker tegen dat de fusekogels gaan kraken dus ik vermoed toch dat dit het echt is, vervangen zal de uitslag geven. Jullie horen het van mij.

Aristoteles 0

16 jaar

je zit er naast,kraken bij mercedes wel degelijk[quote=ster]rubber op ijzer kraakt en aangezien een fussee geheel van staal is op het buitenste rubbertje na zal hij nooit gaan kraken maar vervang het maar enje zal zien dat hij nog kraakt[/quote]

Fusekogels zijn inmiddels vervangen en het gekraak is voor 80% verdwenen. Wat nu nog kraakt zijn inderdaad rubbers. Ieder bedankt voor de bijdragen!

Aristoteles 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.