Hoi heb een w203 van 2004/benzine. Na vervangen van multiriem bij garage paar weken geleden krijg ik na een paar dagen rijden het volgende melding ; check coolant visit garage! kvs nivo blijkt laag te zijn. Deze met roze kvs bijgevuld door garage en na paar dagen rijden weer hezelfde melding. Garage heeft druk gemeten via expansie vat en constateerde kleine lek in radiateur die onstaan is door nonchalantie toegegeven door monteur zelf dus weer terug naar garage , monteur heeft naar eigen zeggen gerepareerd en wat blijkt nu , na een paar dagen rijden yep weer melding en na openen van kap zie ik '' kvs nivo is weer te laag!! Heel frustrerend dit! Mijn vraag aan de kenners is ; wat is wijsheid in deze situatie want bent beetje veel de weg kwijt. Auto rijdt verder perfect ook ondanks melding, alleen is de kvs nivo laag. moet ik zo blijven rijden en blijven bijvullen? bvd voor uw meedenken/adviezen.
Het gat in radiator middels 2 componenten lijm of....dicht gemaakt daarna 2/3 dagen gereden en kreeg weer hetzelfde coolant bijvullen melding. Auto is nu naar garage inclusief mijn teleurstelling welke ik duidelijk kenbaar heb gemaakt. Nee heer Kaleido storing/lekkage was er voor de reparatie niet !! Ging naar garage voor vervanging van gebroken multie riem welke na vervanging tot dusver wel goed funcioneert echter melding van lage kvs in expansiepot kwam na reparatie bij. Andere zeer interessante vraag; mocht het blijken dat lekkage niet gerepareerd zal kunnen worden, moet ik dan dokken voor eventuele nieuwe radiator of de reparateur/garage ? Zelf vind ik van niet daar er voor reparatie geen lek mankement was en monteur gaf ook aan dat het door hem tijdens sleutelen gebeurd kan zijn? ben zeer benieuwd! bvd.
17 uur
Als ze de radiateur hebben beschadigd bij montage van de riem zit er niks anders op dan deze te vervangen. En als ze zelf toegeven dat het fout is gegaan, lijkt mij duidelijk wie voor de kosten moet opdraaien.
dank u voor uw reactie.
Heer Harry, wilt u zeggen dat er buiten het vervangen van (nieuwe of gebruikt) radiator geen andere optie bestaat zoals middel in radiator doen of lassen? Voorts stel nou dat zij niet toe zullen geven dus terugkrabbelen waarom zou ik dan toch moeten dokken wetende dat voertuig na het overhandigen van auto sleutels zeker geen kvs lekkage/radiator schade had! bvd.
14 uur
Als aan die zijde én in de regio van de van de multiriem de koelvinnen fysiek beschadigd zijn kun je inderdaad zeggen...ben je niet uitgeschoten?
Vaak kun je dan beter stuk karton ervoor leggen....zodat je wanneer je uitschiet met een ratel, niet gelijk tegen die fragile radiator koelvinnen aanbeukt/tikt...
Mooi dat hij het geprobeerd heeft...maar een lek is een lek. Als je daar een beschadiging ziet...die komt er niet zomaar, zeker als er een FAN constructie voorzit.
Die FAN/ventilator constructie hebben ze denk ik moeten verwijderen om voldoende toegang te krijgen om die riem los te maken...
Ik ben verder niet bekend met deze auto's.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
Wat heeft de garage gedaan aan de lekkage , is dit daadwerkelijk verholpen.
Was de storing er voor de reparatie niet ?
Anders een betere garage zoeken die het wel oplost.
21 uur