Goedendag,
Ben in bezit van een A160 bouwjaar 1999, na aan de linkervoorzijde al vanaf aanschaf (11/2003)een geluid (klink als pok) te hebben af en toe, hoor ik nu bij stilstand bij het draaien van het stuur nu aan de rechterzijde een contant geluid (klapperachtig).
Dit geluid is alleen waartenemen in de auto, daar buiten de auto het motergeluid het geluid overstemt.
Bij de MBgarage is het onderzocht en bleek het een lagertje boven de veerpoot te zijn,(deze schijnen mee te draaien) deze was versleten en veroorzaakte het geluid, advies luide om de andere kant ook maar gelijk te laten vervangen, kosten 360 euries!.
Mijn vraag: is dat zelf te doen of moet je daar een brug voor hebben? vindt het nogal een pittige prijs.
ps.. is dit ook een van de vele voorkomende reparaties van de A-klasse? ik heb met verbasing gelezen hoeveel mensen hier (daar hoor ik ook bij) benzinedampen ruiken bij een koude start 'sochtends
Waar mijn MB-garage nog steeds geen oplossing voor heeft, en naar hun zeggen nooit voorkomt???
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
veerpoot is mij niets van bekend maar de benzinedampen kunnen
bij het schutbord vandaan komen.
hier gaat de metalen brandstof leiding over in een slang.
mogelijk is er hier sprake van een lekkage.
oplossing is het metalen klemmetje vervangen
door een slangeklem
dit euvel komt regelmatig voor
vr grt gerard
brandstof geur kan een lekkende brandstof rail zijn of het genoemde slang klemmetje, veerpootlager is door een monteur zelf te doen zonder speciaal gereedschap
De benzinelucht laat ik aan de MB dealer over, vreemd eigenlijk dat ze daar zo lakoniek op reageren, ik zal ze de gegeven tips vanuit hier (waarvoor dank) zeker melden.
Wat de veerpootlagers betreft, daar heb ik een prijs van 60 euro per stuk van vernomen, orgineel welteverstaan.
Arbeidsloon is dan 240 euro, ga toch haast denken dat die lagers verguld gemonteerd gaan worden of er staat een waanzinnige spanning op de schokbrekers, veerschotel waardoor het misschien toch een specialistische klus gaat worden.
Heeft iemand misschien zelf deze reparatie eens uitgevoerd?
19 jaar
vraag maar eens een oferte bij een andere dealer, deze rep is met het juiste gereedschap in een uur per kant te doen(ik heb het vaak genoeg zelf gedaan)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar