Mercedes-Benz M-Klasse: langer starten na vernieuwen gloeibougies

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320 cdi

Deze auto kwam binnen met brandend lampje van gloeisysteem en had verder geen klachten, start en rijd goed.
Storingscodes uitgelezen; gloeibougie 5e cilinder onderbroken.
Op verzoek van klant alle 6 vernieuwd, Bosch 0 250 403 006 en er zaten Beru's in A001 159 50 01.
Heb gecontroleerd of dit een vervangend nummer is van elkaar en volgens mijn gegevens zou dit kloppen.
Maar na een paar weken komt de klant langs met de opmerking dat de auto nu veel langer moet starten voor hij aanslaat, en dat bij deze temperaturen!
Heeft iemand dit ooit gehoord of meegemaakt?

Bvd Sjef.

autobedrijf schijf

Geplaatst door autobedrijf schijf (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

o-ringen op brandstofleidingen vervangen--hoeveel km
suc6

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Wil je graag geloven maar ik heb geen leidingen los gehad.
+/- 75.000 km

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

leidingen iets verdraaid kan genoeg zijn voor lucht opzuigen - bekijk de o-ringen maar eens zullen op deze km wel vlak zijn- komt geregeld voor na gloeibougie 's vervangen. ik vervang ook de o-ringen altijd bij gloeibougie vervanging -en op die km zeker allemaal voor het geen het kost.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Oke, ik ga dit zeker proberen. Welke O-ringen bedoel je precies?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Brandstofleiding- afdichtringen naar en vanaf de hogedrukpomp. Ze zijn doorzichtig, je kunt zo zien of er lucht wordt meegevoerd. Succes.

frans49 (0) PRO, 13 jaar geleden

Een oplossing voor het probleem heb ik niet direkt , maar kan je niet via de meetwaarde naar de brandstofdruk zien tijdens het starten . O ringen zal hier niet de oorzaak zijn het gaat over een ML320 ( OM 642 ) en deze moter heeft niet meer de leidingen met de beruchte o-ringen . Is de werking van de voorgloeirelais nog ok , want deze heb ik ook al enkele keren moeten vervangen . De laatste keer dat ik deze klacht had lag het aan de brandstofpomp in de tank ( werkte nog wel , maar gaf te weinig druk ) . hopelijk ben je hier iets mee suc6

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Auto komt in juni terug, dan ga ik wat doen met jullie tips en laat de uitslag nog weten.
Tot hier alvast bedankt.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Auto is teruggeweest en klacht is nu nu bijna verdwenen, klant blijft zo rijden en als het probleem terugkomt als het kouder word maakt hij een nieuwe afspraak.

LennartL. (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Na dit topic gelezen te hebben denk ik hetzelfdeprobleem te hebben.
Het zit zo:

We hebben een mercedes sprinter ( van origine een 212D maar omgebouwd naar een 312) deze heeft een 3 liter turbodiesel motor.

Deze winter begon de bus wat moeilijk te starten, eerste gedachte is de gloeibougies vervangen. Dit hebben we dan ook gedaan tevens een nieuwe accu.

maar hierna start hij alleen maar slechter als hij eenmaal loopt dan loopt ie gewoon prima.
Vervolgens nadat we zelf niks hebben kunnen vinden hebben we hem naar mercedes gebracht en die hebben het probleem ook niet kunnen constateren.

Nu is het dus slim om de O-ringen van de leidingen op de injectoren te vervangen ?

Een tweede vraag, Sinds de bus nieuw is aangeschaft merken wij nu ook dat er wat minder vermogen tot onze beschikking staat.

Hij trekt langzamer op en de top is ook gedaald.
Nu heb ik op dit forum al gevonden dat het aan de KAT kan liggen omdat deze vol zit met roet ? Graag zou ik willen weten wat ik allemaal moet doen om de bus weer perfect in orde te krijgen.

Alvast hartstikke bedankt!

Lennart.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoi Lennart, onze klant is niet meer terug geweest met het probleem omdat dit eigenlijk vanzelf is verdwenen maar ik heb nog contact gehad met iemand die 2 auto's had staan met hetzelfde probleem en die denkt het gevonden te hebben. Beide auto's hadden nieuwe gloeibougies gehad en hadden daarna dit probleem. Na een lange zoektocht bleek met originele gloeibougies het probleem te verdwijnen dus de bosch gloeibougies waren de oorzaak!
Succes en ik ben benieuwd of dit ook bij jou helpt.

jarno-ster (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij de 320 cdi V6 zijn het vaak de gloeistiften uitsluitend originele monteren schrijf MB ook voor. Software updat doorvoeren ook belangrijk. en wij hebben nu 2 x gehad dat het probleem bij het gloeirelais weg komt. Deze volgorde en het probleem van aanslaan is meestal opgelost. Het probleem van lucht ken ik niet, wel bij voorgaande type's met O-ringen.
groet jarno

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.