Mercedes-Benz Vito: leeglopen accu vito 108 d

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108

bij mijn vito loopt de accu leeg
de accu zelf is goed
nu was ik hem aan het doormeten maar ik kan geen afwijkingen vinden
er zijn maar een paar dingen die met hey contact uit onder spanning staan
maar de zekewringen er uit halen om te kijken waneer het verbruik weg valt helpt niet

j.weel

Geplaatst door j.weel (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Hoe oud is de accu?.

j.weel (0), 9 jaar geleden

Daar had ik al aan gedacht die is vorig jaar door mij vervangen
dat loste het problem echter niet op
ik ben al met een spanings zoeker bezig geweest
maar waarmee kan ik het beste de doorstroming doormeten

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Als alles af staat hoeveel stroom/ amp loopt er dan nog ?

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Ik geloof dat ik wat te vlug was mat m'n vraag. Het snelst kan je een amp.meter tussen een accupool zetten.Als je een meter hebt met de nul in het midden dan maakt het niet uit hoe je deze aansluit. Met een nul links of rechts, let dan even op dat de meter de goede kant op gaat.Gebruik hiervoor maar een multimeter in z'n hoogste stand.Als je op de accu meet kan je dat doen tussen + of -.

j.weel (0), 9 jaar geleden

2 ampere geefd mijn mutlymeter aan
dat is met het contact uit
het lijkt er op dat de stroom blijft lopen richting het dashboard

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Dat is ca.20 watt. Ik zou toch even alle zekeringen maar dan ook echt alle zekeringen er uit halen. 20 watt kan een relais zijn die vast zit.
Kijk of er niet één tussen zit die een beetje dik geworden is.In mijn idee moet alle stroom weg zijn van alle afnemers als je de zekeringen er
uit hebt.Als de zekeringen er uit zijn meet dan eens in elke zekering klem aan één zijde of er stroom blijft lopen. Ik bedoel dit, indien er geen
zekering in zit zal er op één van aansluitingen geen spanning staan.Als er een tussen zit, waar aan beide zijde spanning staat heb je de boosdoender.
Groet.

j.weel (0), 9 jaar geleden

zekeringen er uit halen heb ik geprobeert
maar dat heb ik wel 1 voor 1 gedaan dus zekering er uit kijken of er verschil was en weer er in
ik heb daarmee geen verschil kunnen vinden

alles werkt verders ook normaal

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Hallo beste,
Ik heb geen kritiek hoor, maar lees nu eens wat ik schrijf. Ik ligt het toe; als er ergens een verbinding blijft bestaan bvb in het zekering blok,
blijft er een stroom lopen.Daarom geef ik aan om de aansluitingen zonder zekering te controleren.Ik weet niet hoe dat blok er uitziet, maar ik
zou indien mogelijk ook de onderkant van dat blok eens bekijken.Verder zal ik eens op google voor je zoeken of ik een elect. schema kan vinden. Houdt goede moet,ik heb nog wel wat in de trukendoos. Doei het bovenstaande maar eerst. Was, dat probleem er al toen je de auto kocht ?????
Fijne dag nog.

j.weel (0), 9 jaar geleden

nee dat problem was er nog niet
of nog niet waarneembaar
Ik ben erg dankbaar voor je steun
ik was niet van plan op te geven
morgen ga ik weer kijken en dan trek ik alles er uit
kijken of er dan wat gebeurt op mijn micrometer

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Ik vroeg dat,om redden,dat de vorige eigenaar iets gemonteerd kan hebben ( radio,cd speler) buiten alles om.

Dan nog iets, ik weet niet wat je gaat doen met een....... MICROMETER....... Maar ik kan je zeggen dat je daar,
bij dit probleem niets aan hebt.

Hoor nog van je,

j.weel (0), 9 jaar geleden

ik bedoelde multimeter
er zit inderdaat een radio in maar die heb ik zelf aangesloten
en electriece ramen ook zelf aangesloten
maar daar zit het probleem niet in want als ik bijde los haal treed er geen verschil op
de ramen sitten op een aparte zekering direct op de accu
de radio gaat via de originele toevoer

Huneveld (0), 9 jaar geleden

Goedemorgen, dat van die meter was maar een grapje,ik had dat al begrepen.Ik heb wat van dat zekeringenblok gevonden.De tekening was
erg klein en ik kon deze niet groter krijgen.Volgens mij zitten er twee grote stekkers aan,je zou zeggen inkomend en uitgaand,maar dat kan niet.
Je hebt maar één inkomende kabel en vele uitgaande. Zoals ik het kan zien als deze stekkers los zijn kan je zo het gehele blok er uithalen voor
inspectie. Nu is het zo dat bij div.MB de aardekabels een beetje aan de krappe kant zijn. Daar door ontstaat er een zeer grote overgang
weerstand,gevolg bedrading die vast kan branden.Bij de C modellen verbranden de achterlichten na eest vast gebrand te zijn.Laat nog even weten of dat dit model van de Z.houder bij jou is gemonteerd.

j.weel (0), 9 jaar geleden

ik ga kijken
hou je op de hoogte

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.