close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-klasse Estate 2010: Lekkage koelvloeistof

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 651913, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 88

Afgelopen week melding dat ik koelvloeistof bij moest vullen. Later steeds vaker en sneller melding nu lekt hij ongeveer 1 liter per dag. Olie ververst die is mooi zwart dus geen mening met koelvloeistof. Alles er af gehaald en zie koelvloeistof bij de 3e gloeispiraal omhoog komen als de motor draait. Verder nergens een spoor te vinden op het blok.
Iemand een idee wat hier aan te doen zou zijn?

Geplaatst door

JanV1489 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is alles eraf?? neem aan dat er weinig af is als de motor nog loopt. zou t koelsysteem afpersen en goed kijken, komt t niet ergens bij het inlaatspruitstuk weg?

Meestal is het probleem bij de OM 651 ofwel de waterpomp ofwel de steun van de brandstoffilter : dit is een buis waar water doorstroomt die op de cilinderkop geschroefd zit.

PeterK011 45

2 jaar

Alles schoon blazen / droog maken , auto starten en eerst kijken waar het nu precies vandaan komt.

Tot nu toe alles geprobeerd alleen nog niet afgeperst dat gaan we morgenmiddag doen. Maar hij lekt nu zo hard dat binnen 5 km de auto aangeeft dat de koelvloeistof bijgevuld moet worden en blijft stevig lekker als ik hem stil zet. Zou moeten zeggen dat de lekkage dan niet moeilijk te vinden moet zijn.

JanV1489 0

2 jaar

Die brandstoffiltersteun die peter noemt bedoelde ik ook, meestal is dit wel de oorzaak.

Bij de eerste OM651 is dit verkeerd gemaakt : de O-ring kruipt weg. De nieuwere hebben een aanpassing waardoor de O-ring op zijn plaats blijft zitten en hebben ook 3 bouten enkel zullen er in uw cilinderkop maar 2 gaten zijn waardoor je het maar kan vastzetten met 2 bouten.

PeterK011 45

2 jaar

Hopelijk het probleem gevonden.
Nieuw brandstoffilterhuis gemonteerd vandaag de motor een keer warm rijden en controleren.

JanV1489 0

2 jaar

Dat is duidelijk de oorzaak :)

PeterK011 45

2 jaar

Probleem is opgelost gelukkig. Bedankt voor de waardevolle reacties.

JanV1489 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.