Mercedes-Benz C-klasse Estate 2010: Lekkage koelvloeistof
- 3 weken geleden gevraagd
- 9 reacties
Afgelopen week melding dat ik koelvloeistof bij moest vullen. Later steeds vaker en sneller melding nu lekt hij ongeveer 1 liter per dag. Olie ververst die is mooi zwart dus geen mening met koelvloeistof. Alles er af gehaald en zie koelvloeistof bij de 3e gloeispiraal omhoog komen als de motor draait. Verder nergens een spoor te vinden op het blok.
Iemand een idee wat hier aan te doen zou zijn?
Geplaatst door JanV1489 , lid sinds 3 weken geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-klasse Estate of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
9 Reacties
harry4203 PRO, 3 weken geleden
wat is alles eraf?? neem aan dat er weinig af is als de motor nog loopt. zou t koelsysteem afpersen en goed kijken, komt t niet ergens bij het inlaatspruitstuk weg?
Beste antwoord, geplaatst door PeterK011, 3 weken geleden
Meestal is het probleem bij de OM 651 ofwel de waterpomp ofwel de steun van de brandstoffilter : dit is een buis waar water doorstroomt die op de cilinderkop geschroefd zit.
kaleido 1 PRO, 3 weken geleden
Alles schoon blazen / droog maken , auto starten en eerst kijken waar het nu precies vandaan komt.
JanV1489, 2 weken geleden
Tot nu toe alles geprobeerd alleen nog niet afgeperst dat gaan we morgenmiddag doen. Maar hij lekt nu zo hard dat binnen 5 km de auto aangeeft dat de koelvloeistof bijgevuld moet worden en blijft stevig lekker als ik hem stil zet. Zou moeten zeggen dat de lekkage dan niet moeilijk te vinden moet zijn.
harry4203 PRO, 2 weken geleden
Die brandstoffiltersteun die peter noemt bedoelde ik ook, meestal is dit wel de oorzaak.
PeterK011, 2 weken geleden
Bij de eerste OM651 is dit verkeerd gemaakt : de O-ring kruipt weg. De nieuwere hebben een aanpassing waardoor de O-ring op zijn plaats blijft zitten en hebben ook 3 bouten enkel zullen er in uw cilinderkop maar 2 gaten zijn waardoor je het maar kan vastzetten met 2 bouten.
JanV1489, 2 weken geleden
Hopelijk het probleem gevonden.
Nieuw brandstoffilterhuis gemonteerd vandaag de motor een keer warm rijden en controleren.
PeterK011, 2 weken geleden
Dat is duidelijk de oorzaak :)
JanV1489, 2 weken geleden
Probleem is opgelost gelukkig. Bedankt voor de waardevolle reacties.