Hallo ik heb een probleem met c270 cdi uit 2002,namelijk dat de eerste verstuiver compressie doorlaat langs de kop en de verstuiver,dat heb ik gekonstateerd toen ik de kunststof kappen van het blok heb weg gehaald,zag ik dat de eerste verstuiver vochtig was en kon horen dat er compressie erlangs kwam als ik de motor starte ,verder rijd de auto zeer goed maar wilde dit probleem toch oplossen zitten daar ringen in of o-ringen voor de afdichting en kan ik de verstuiver er zo uithalen of moet ik daar een slagtrekker voor gebruiken.Wie heeft daar ervaring mee.En word dit een dure kostenpost.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De verstuiver kan je er uit draaien met een pijpsleutel of lange dop.
Draai alleen aan de zeskant die het dichtst bij de kop zit, anders draai je de verstuiver uit elkaar!
Let op het ringetje dat onder de verstuiver zit en let op de manier hoe hij er in zit.
Plaats een nieuwe ring tijdens montage en draai vast met het juiste aantrekkoppel, 40Nm.
Leidingen vastzetten met 15Nm.
mvg,
Hans,
Is dit alles,?? Hans bedankt voor je uitleg prettig weekend verder.
17 jaar
Ik denk dat Hans zich vergist deze verstuivers van een CDI kunnen muurvast zitten
Hans
O,wat kan ik dan het beste doen welke procedure moet ik aan houden,er zit wel een kikkerplaat op voor het borgen van de verstuiver.
17 jaar
gewoon beginnen zoals hans zegt
en zit ie echt vast
inspuiten met crc of wd 40 en laten weken
anders speciaal trekkertje halen
Oh,ik ben met het oudere type in de war, denk ik.
Sorry.
mvg,
Hans.
Bij een CDI zit de verstuiver met een klemstuk vast en door koolaanslag zitten de verstuivers meestal muurvast.
Er is al veel geschreven op de site over hoe ze te verwijderen.
Hans
er zit bij mij een kikerplaat op ter borging van de verstuiver,maar zit er dan alsnog schroefdraad op of hoef ik maar de kikkerplaat los te nemen en dan met de verstuiver op en neer wrikken
17 jaar
Jongens waar gaat deze topic nu over toch niet over wat je voor spul je in een slot moet spuiten.
Khen Rigzin maak daar een nieuwe topic voor aan, niet een nieuwe vraag in een bestaande topic plaatsen.
Ik heb hier wat postings verwijderd die niet over de verstuivres gingen.
Hans
verdomme ik ging het net over mijn lange teennagels hebben..
kzal wel een nieuwe threadje aanmaken..
17 jaar
nee
was ook effe afgeleid
maar een goede penetrrende kruip olie
en heb geduld
spuit t flink vol en laat m een dag staan
anders bij dealer effe trekker lenen of effe aanschaffen
zijn wat ik gehoord heb rond de 100
[quote=CARS&MOTORS]nee
was ook effe afgeleid
maar een goede penetrrende kruip olie
en heb geduld
spuit t flink vol en laat m een dag staan
anders bij dealer effe trekker lenen of effe aanschaffen
zijn wat ik gehoord heb rond de 100[/quote]
een trekker?
17 jaar
nee
was ook effe afgeleid
maar een goede penetrrende kruip olie
en heb geduld
spuit t flink vol en laat m een dag staan
anders bij dealer effe trekker lenen of effe aanschaffen
zijn wat ik gehoord heb rond de 100
ja
zijn speciale trekkers voor
dus er zit geen schroefdraad in.
17 jaar
nee
allemaal bedankt voor het mee denken en de goede tips ,volgende week ga ik er aan beginnen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar