hoi,
mijn vito had al een ruime tijd bij kouder weer een sis tikend geluid en een brandgeur in de cabine die bekend staat voor een lekkende verstuiver.
omdat hij nu (het warmer is) dat niet meer deed dacht ik om het te kunnen uitstellen tot deze vakantie om deze terug op punt te zetten.
vanmorgen hoorde ik hem plots opnieuw tikken ,had nogtans al een uur of 2 gereden,na 2min kwam het veel erger en verminderde mijn vermogen...
omdat ik al gehoord heb dat een lekkende verstuiver een gat kan maken in de zuiger ben ik bang dat dit nu het geval is vanwege het vermogenverlies
kan iemand mij meer raad of advies geven bij dit probleem?
andere symptomen zijn :
-zwarte rook bij laag toerental(1000-1800t/min)
-bij demonteren van inlaatspruitstuk de koolachtige vervuiling
-bij koudere weer het tikken van de verstuiver
-de geur in de cabine
dus bij warmere temperaturen zoals nu tikte hij niet maar bleef de stank wel in beperkte mate aanwezig
heeft 210 000km
met dank bij voorbaat,
groeten Nico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hier kan je beter niet te lang mee door rijden. Het probleem wordt alleen maar erger en het wordt steeds moeilijker om alles weer schoon te krijgen. Als een injector niet goed verneveld tijdens het inspuiten kan er idd gevolgschade ontstaan aan bv een zuiger. Hoor je een ratelend geluid op het moment dat er vermogen gevraagd wordt of hoor je meer een puffend geluid zodra de motor loopt?
hey bedankt voor de snelle reactie.
het is meer een puffend geluid
ik denk dat de injectoren nog goed zijn maar dat er bij 2 het brandplaatje doorblaast
dus ik denk dat ze nog goed vernevelen of ben ik verkeerd?
mvg
14 jaar
hey, ik werk zelf bij mercedes als je een puffend geluid hoord en geen geratel vervang dan gewoon vervang gewoon 4 brandplaatjes en het probleem is dan opgelost je zult zien
14 jaar
hallo,
heb net gestopt bij de garage,hij heeft er nog niet naar gekeken maar normaal is het inderdaad enkel de brandplaatjes vervangen,
hij wijt het vermogenverlies door het feit dat er geen compressie meer is .
hopelijk is het dat,vind het dan enkel vreemd dat het zeer plots is begonnen met een zwaar getik(tikte enkel lichtjes bij koudere temperaturen)en direct met vermogenverlies....
maar alvast bedankt voor de reactie,kan nu al met een iets geruster gevoel het weekend inzetten
mvg
14 jaar
Het vermogensverlies wordt niet veroorzaakt door een verminderde compressie. Er zal nog wel iets anders aan de hand zijn. Om te beginnen moeten de injectors en de galerij toch schoongemaakt worden. Dan kan daarna gekeken worden welke problemen er nog zijn.
hallo,
volgens mijn garage is het eigen aan vito dat bij demonteren van de injectoren uit het blok deze niet meer kunnen teruggeplaatst worden in het blok en dat het dus nieuwe injectoren zullen worden enkel omdat de brandplaatjes vervangen moeten worden.
vind ik wel sterk want op het forum lees ik dat je inderdaad kunt problemen hebben bij demonteren maar over het algemeen toch terug kunnen gebruikt worden.
dan nog een vraag,
is het noodzakelijk dat alle 4 de injectoren dan eruit moeten of enkel de 2 die doorlaten(het zijn de 2 middelste injectoren die lekken)
anders zijn de kosten toch iets te groot volgens de wagen nog waard is denk ik
mvg Nico
14 jaar
Als de boel openligt is het misschien beter om alle 4 de koperen ringen te vervangen..Als de injectoren makkelijk loskomen is dat geen probleem.Soms zitten ze niet zo vast,als ze een beetje "wikkelen" ga je ze eruit krijgen of eventueel met een hulpstuk waardoor je ze omhoog kan kloppen.Maar bij de vito zitten ze soms muurvast en je hebt geen plaats voor groot gereedschap.Dan rest alleen nog de injecteur open te doen,en dan kan je ze met speciaal gereedschap omhoogpersen(met een hydraulische pomp).Dan heb je pech en zijn ze voor de vuilbak.
Mvg
14 jaar
ander garage zoeken --meestal kunnen ze terug gebruik worden -nieuw brandplaatjes plaatsen --gebeurd wel dat ze kapot gaan met demonteren maaaaaar dan moeten ze ook eeeeecht vast gebakken zijn - meestal open ik de injecteurs die vastzitten en trek ze met een speciale trekker uit en monteer de injecteur terug goed in elkaar waarvan 95%terug goed zijn
dooreen genomen geen slechte ervaring mee
suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar