Mercedes-Benz 190: Licht stotteren 190e 2.0 1984

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0e

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn 190e 2.0 benzine uit 1984.

Auto start uitstekend binnen 1 seconde, zowel warm als koud.

Bij koude motor stottert de auto voornamelijk na het overschakelen en je wilt weer gas geven, geef je meer gas is het weg (hoog toerental).

Bij warme motor is het minder, maar merk je op de snelweg onder de 100 in 4e versnelling lichte schokjes, boven 110-120 km/h is het niet meer merkbaar.

Blijkbaar is de thermostaat niet in orde, komt nauwelijks op temperatuur 65-70 graden en bij even stilstaan is de temperatuur snel 100 graden, ven werkt goed en word ook niet warmer.

Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen, de benzinepomp (gebruikte) is ook vervangen ivm inwendige lekkage.

De auto heeft langere tijd stil gestaan, omdat de uitlaat geheel doorgerot was is er een uitlaat van een 190e 1.8 uit 92 met kat onder gekomen.
Kan de kat voor dit soort problemen zorgen?

Heb iets gelezen over een LMM luchtweger en bi-metaal, maar weet niet waar ik die kan vinden of hoe ik die kan controleren.
De tempvoeler zit deze in de slang van het luchtfilter? Het kleine pikkie?

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

mvg
Edwin

Edwin500sl

Geplaatst door Edwin500sl (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Edwin500sl (0), 15 jaar geleden

Niemand?

Inmiddels ook thermostaat vervangen, temperatuur in orde, schokjes blijven, bij koude motor duidelijk heftiger dan bij warme motor.

Bij APK bleek de Co waarde slechts 0,002 te zijn, kan dit schokken veroorzaken?

Ga proberen de bobine te vervangen en kijken of het probleem opgelost is.

Weet iemand hoe je de ontstekingsmodule controleert op goede werking?

Alvast bedankt

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Een Co/waarde van 0,002 kan het inhouden makkelijk verklaren,want dit is wel erg krap.
Dus voordat je allerlei onnodige dingen doet ,eerst dit oplossen.
Ik ben geen specialist van deze auto.
Misschien kan iemand anders een reaktie plaatsen,hoe je dit moet aanpakken.
De vraag is, hoe het Co gemeten is, voor of na de kat.
Voor de kat is deze waarde te krap.

Edwin500sl (0), 15 jaar geleden

Deze waarde is gemeten bij de apk dus ik ga er van uit dat er bij de achterste demper is gemeten.

Probleem blijft, rijd verder goed, start goed, overweeg het inbouwen van lpg i.v.m. de leeftijd (25+).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.