close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz V-Klasse: Lichte brandstoflekkage drain cilinderkop CDI

Bouwjaar: 2000

Ik heb een V-220 CDI bj2000. Heb een lichte brandstoflekkage uit de drain van de verstuiverruimte aan de cilinderkop. Is groter bij hoge toerentallen/snelheid en hoge buitentemperatuur. Loopt verder goed. Info Stergam leverde op: waarschijnlijk lekkage retour of toevoerleidingen van verstuivers onder cilinderkopdeksel. Moet er na vervanging hogedruk en retourleiding(en) naar/van verstuivers nog iets speciaals gebeuren om de boel te ontluchten of is het daarna gewoon starten tot hij loopt?

Geplaatst door

HeliGert (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon doorstarten tot dat hij loopt , let wel goed op bij montage van het zwarte deksel dat je de slang van de carter ontluchting er goed op zet anders heb je een probleem , dit is het enige wat tegen kan zitten , de rest stalt niks voor , succes

mb-man 0
badge

19 jaar

mb-man, THX voor de snelle reactie!! Relaas volgt.

HeliGert 0

19 jaar

Zaak losgehaald, voor de zekerheid nieuwe verstuiverleidingen en retourleiding op zelfde manier als gemonteerd zat gemonteerd (geen boeken/CD, ik zag dat hij eerder los geweest was oa aan losse inbusbout zwart deksel aan de kant van cyl 4. LEUKE MANIER VAN MONTEREN DIE CARTERONTLUCHTINGSSLANG ONDER HET ZWARTE DEKSEL, JE WEET NOOIT ECHT ZEKER OF HIJ GOED ZIT! (Misschien met de motor op de bok vanaf de andere kant?) Na dichtbouwen slecht starten en moeilijk stationair, in het begin zeker lucht. Stuk gereden weinig verschil met voorheen maar geen lekkage meer uit drain. Volgende dag gestart, nog steeds slecht stationair. Weer losgehaald, toen bleek dat de retourleiding klem zat tussen het zwarte deksel en de stekker van verstuiver cyl 4 (was dit de reden dat daarvoor de inbusbout niet vastgezet / weer losgehaald was?). Retourleiding nu onder deze stekker door maar vrij van de kop laten lopen. Was verder droog tussen verstuivers. Dichtgebouwd en nu kende ik hem niet meer terug!! draait soepeler, schakelt beter op (automaat) vooral bij rustig optrekken van 2 naar drie geen extra gas nodig om langer rond 1500 rpm hangen te voorkomen. Waarschijnlijk door het monteren van nieuwe pakkingen ook wat kleine luchtlekkages verholpen. Het enige dat nog (licht) iriteerd is het nog steeds aardig trillen bij stilstaan in Drive(automaat). Iemand nog een tip?

HeliGert 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.