close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: loodvervangers, additieven

Bouwjaar: 1980, Brandstof: LPG, Motorcode: M115

Goedendag,

Onze 208, baujaar '80 loopt op LPG. Regelmatig ca 4 tankbeurten á 100 ltr -tank is 140 ltr.- rijdt hij benzine. In de vakantie, Juni van dit Jaar,
heeft hij Scandinavië op en neer gedaan en was bij terugkeer zeer dringend toe aan een klepstelbeurt. Hij liep slecht en
de spelling was hier en daar op de inlaatkleppen zelfs bijna 0. Nu de vraag: kun je die kleppen/zittingen geleiders beschermen,
heeft zo'n motor baat bij een toevoeging in de brandstof en zo ja, met welk spul en welke dorsering ?

Alle tips zijn welkom, bvd
theo

Geplaatst door

thijsie (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Van MB is bekend dat ze slecht tegen lpg kunnen. Zakken in als boter. De klepzittingen zijn gewoon te zacht. Je kunt het proberen met flahs-lube en/of loodvervanger maar het zal uitstel van klepzittingen vervangen zijn.

moderator 0
badge

13 jaar

[quote=moderator]Van MB is bekend dat ze slecht tegen lpg kunnen. Zakken in als boter. De klepzittingen zijn gewoon te zacht.[/quote]
Zo hee!!! Dan weet ik dat ook weer. Bij mij is na 7000 km 't spul in puin gedraaid. De revisie heeft me zo'n 3300 euro totaal gekost. Het enige wat ik terug gezien heb was de kop zelf, voor de rest is ALLES vervangen. Nu 12,5dkm zonder problemen gedraaid. Let op! Bij LPG de klepspeling 1/20 ruimer stellen ivm de hogere warmte in de kop.

Bosso 0

13 jaar

Het beste wat je kunt doen en wat eigenlijk meteen had moeten gebeuren, is de zachte klepzittingen vervangen door geharde exemplaren zodat je op ongeloode benzine en of LPG kan rijden.
Nu kun je er niet veel meer aan doen behalve nog een paar keer stellen , maar het einde is wel in zicht.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Dag,
kleppen van de auto zijn idd een punt. Is voor de derde keer kleppenstellen geweest.
Nu maar afwachten wanneer het einde komt, helaas is het niet anders.
dank voor jullie moeite,

theo

thijsie 0

12 jaar

Dan word het toch tijd voor je om de boel eens om te bouwen/reviseren naar LPG gebruik. Na mijn revisie vorig jaar heb ik en er nu zo'n 26dkm mee gereden zonder noemenswaardige problemen. En bij 2 onderhouds beurten werkelijk minimaal kleppen stellen. Moet ik er wel bij vertellen dat ik Flashlube valvesaver gebruik.

Bosso 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.