close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: blijft niet stationair draaien houd erg in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ?

ik heb een sprinter 208 met een 58 KW diesel motor van 1999
hij heeft altijd perfect gelopen maar opeens houd hij ernstig in, ik kan er niet harder dan 20 KM/uur meer mee rijden
en stationair blijft hij niet meer lopen, starten doet hij wel redelijk maar ik moet hem vol gas geven om hem draaiende te houden, en dat lukt dan nog moeilijk,
laat ik mijn gas los... dan valt hij uit.
Ik heb het brandstoffilter reeds vernieuwd maar zonder resultaat.
Zijn er dingen die ik zelf kan controleren ? ben geen specialist maar ben wel een beetje technisch.

Geplaatst door

cock1969 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo

zit je luchtfilter niet dicht?
heb je de goede brandstof getankt?
komt erg vaak voor dat er benzine getankt wordt.

joma124 0
badge

13 jaar

luchtfilter zit niet dicht is mooi schoon, er zit ook geen benzine door de diesel
bedankt voor het mee denken.

cock1969 0

13 jaar

lijkt een beetje op een brandstofpomp die inwendig vast zit... zijn er geen reparaties uitgevoerd daarvoor? zodat de distributie niet meer op tijd staat??

maarten4874 0
badge

13 jaar

er is wel een cilinderkop een half jaar geleden vernieuwd, maar daarna heeft hij altijd perfect gelopen zeker 10.000 KM zonder problemen

cock1969 0

13 jaar

de klacht duid toch op geen brandstof of lucht.
als je de inspuitleidingen een slag los draait onder het lopen spuit de diesel er dan uit??

joma124 0
badge

13 jaar

inderdaad lijkt het erop, ik heb de brandstofleiding helemaal los gemaakt van de eerste cilinder maar daar druppelt het uit ipv eruit spuiten.
zijn er op de brandstofpomp onderdelen die ik zelf kan controleren/repareren ?

cock1969 0

13 jaar

volgens mij kun je hier zelf niets aan.
komt er wel diesel bij de pomp??

joma124 0
badge

13 jaar

ik heb alle stekker corosie vrij gemaakt en massa aansluitpunten zuiver gemaakt, nog geen resultaat.
als ik hem start en het gaspendaal heel gelijdelijk intrap naar vol dan komt de motor wel op toeren maar op het volste punt zakt hij weg en slaat dan af of blijft net nog net stationair een beetje waggelen, dat is denk ik wel een bewijs dat er diesel bij de pomp komt.
Zit er voor de pomp bij de tank nog een pompje of filter ?

cock1969 0

13 jaar

er zit geen filter meer tussen alleen een zeef in de tank miss zit deze verstopt.
probeer eens de leiding ddor te blazen van de filter naar de tank niiet met 8 bar maar met beleid

joma124 0
badge

13 jaar

Brandstofleidingen doorgeblazen maar geen resultaat

het probleem is inmiddels opgelost, ik had er een zekering uitgetrokken omdat de claxon continue bleef toeteren door een stukje ijzer in het stuur dat contact maakte,
ik heb er niet bij stil gestaan dat deze zekering ook geschakeld kon staan met een opvoerpomp / brandstofpomp en de electrische ramen.
zekering erin gedaan en loopt weer ! raar maar waar !
Bedankt voor alle goede tips !

cock1969 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.